مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز با اشاره به این که 40 درصد تولید سرم کشور دراین واحد تولید می شود، گفت: محصولات این شرکت به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ به نقل از روبط عمومی استانداری آذربایجان شرقی،جبارزاده در نشست با مدیران این شرکت، ضمن قدردانی از تلاش‌های متخصصان صنعت داروسازی استان، از آمادگی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان برای همکاری با شرکت‌های این بخش خبر داد و گفت: وجود چهار واحد بزرگ داروسازی در آذربایجان شرقی ظرفیت بزرگی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به محصولات تولیدی واحدهای داروسازی استان، بر افزایش تنوع این محصولات تاکید کرد و گفت: برای این منظور ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین بخش پژوهشی این واحدها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.

جبارزاده زیرساخت‌های ایجاد شده در شرکت داروسازی شهید قاضی را پتانسیل مناسبی برای صنعت داروسازی استان ذکر کرد و گفت: آماده‌ایم تا زمینه حضور این شرکت و سایر واحدهای داروسازی استان در بازارهای جهانی را تسهیل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر حمایت از توسعه صادرات محصولات دارویی استان تاکید کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌ها تقاضای بالایی در کشورهای همسایه برای این محصولات وجود دارد و می‌توانیم از تنوع محصولات دارویی استان برای توسعه صادرات استفاده کنیم.

رادمنش، مدیرعامل شرکت داروسازی شهید قاضی هم با اشاره به اصلاح خط تولید این واحد در سال جاری، از طرح توسعه این واحد خبرداد و با اشاره به این که 40 درصد تولید سرم کشور دراین واحد تولید می شود، گفت: محصولات این شرکت به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی پیش از این نشست ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شرکت داروسازی شهید قاضی، با توانمندی‌های این شرکت در تولید انواع محصولات دارویی آشنا شد.

شرکت داروسازی شهید قاضی که در شهرک صنعتی عالی نسب تبریز واقع است، در سال 1363 تاسیس شد و از خرداد ماه 1370 با هدف تولید انواع محلول های تزریقی، شستشو و آمپول آب مقطر تزریقی (انسانی، دامی) تولید خود را آغاز کرد.
 
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.