عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: مسائل مهمی از جمله بافت فرسوده و نماهای شهری و دیگر مسائل که از اهمیت خاصی برخوردارند برای آن وقت گذاشته نمی‌شود که باید در عمر باقی مانده شوار به این مسائل توجه شود.

موضوعات مهم شهر در شورا برروی زمین مانده استبه گزارشحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در ادامه جلسه علنی شورا با اشاره به برخی از مسائل مهم شهر اظهار کرد: عمر شورای شهر به نیمه نزدیک شده اما حجم بزرگی از موضوعات  مهم شهری باقی مانده که باید به آن براساس تاکیدات مقام معظم رهبری توجه بیشتری شود.

وی افزود: ساخت و سازها در کمیسیون ماده صد، ماده پنج، دیوان عدالت کمیته توافقات مورد بررسی قرار می‌گیرد اما هنوز شاهد تخلف در ساخت و سازها هستیم و این مسئله بر دوش شورا وشهرداری است.

وی ادامه داد: بحث سیما و منظر شهری نیز بر روی زمین مانده و هنوز راه حلی برای آن در نظر نگرفته اند و متاسفانه بافت فرسوده از دستور کار خارج شده است.

عضو کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اهمیت بافت فرسوده تصریح کرد: به مسئله بافت فرسوده باید بیش از این توجه شود چرا که بر اثر یک حادثه میلیون‌ها کشته خواهد داشت و این در حالی است به این مسئله در شورا پرداخته نمی‌‌شود اما در مورد موضوعات کوچک که از اهمیتی نیز برخورد نیست ساختار تشکیل می‌شود و هزاران میلیارد برای ده الی 11 نفر که ممکن است بر اثر نادیده گرفتن برخی موارد در مترو خود کشی کنند وقت گذشته می‌شود.

شاکری ادامه داد: سازمان زیباسازی مسئولیت هویت شهر تهران را بر عهده دارد و در خصوص نامگذاری میادین و خیابانها باید دقت نظر داشت و اینکه سازمان زیبا سازی چه اقداماتی را برای هویت شهر انجام داده است و این همه نشان از آن دارد که عناوین اصلی و مسائل مهم در شهر بر روی زمین مانده است.

شاکری ادامه داد: 650 پروژه داریم که هیچکدام از آنها پیوست ندارد و باید شهرداری و شورا دقت نظر بیشتری در مورد مسائل بی دفاعی شهری داشته باشند.

شاکری در پایان تاکید کرد: مسجد ولیعصر نماد معماری بی هویت است که پایشها به درستی صورت نگرفته و از مسیر اصلی خود خارج شده و در حال حاضر با بنایی مواجه هستیم که مناره و گنبد و معماری خاص برای آن رویت نشده همانند ساختمان تئاتر آیینی که 50 میلیارد برای آن هزینه شده که باید شهرداری و شورا در عمر باقی مانده به این مسائل توجه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مناره ، گنبد ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار