بازداشت سه برادر عربستانی مرتبط با بمب‌گذاری کویت

مقامات امنیتی عربستان از بازداشت سه برادر در ارتباط با بمب‌گذاری مسجد شیعیان کویت خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاهرام؛ هویت سه برادر عربستانی که در ارتباط با بمب‌گذاری مسجد امام صادق (ع) کویت بازداشت شدند از سوی مقامات امنیتی عربستان اعلام نشده است.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد: این سه برادر در طراحی عملیات تروریستی مسجد شیعیان کویت نقش داشتند. یکی از آنها در کویت دستگیر و به مقامات امنیتی عربستان تحویل داده شد. برادر دوم در شهر طائف و برادر سوم پس از تیراندازی در منطقه مرزی مشترک با کویت و مجروح کردن 2 نیروی پلیس بازداشت شد. برادر چهارم در سوریه زندگی می‌کند و به عضویت گروه داعش درآمده است.

در انفجار تروریستی  مسجد امام صادق (ع) کویت 27 نفر به شهادت رساندند. این حادثه نگرانی‌ها درمورد افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز جوانان عربستانی علیه شیعیان را افزایش داد زیرا در ماه‌های اخیر بر تعداد افرادیکه شیعیان را وابسته به داعش می‌دانند و علیه آنها حملاتی را برنامه‌ریزی می‌کنند افزایش یافته است. مشابه انفجار تروریستی مسجد امام صادق (ع) کویت، 22 و 29 مه (اول و هشتم خرداد) در عربستان و در مساجد شیعیان رخ داد.

گروهی از جوانان افراطی در عربستان کمپینی علیه اقلیت شیعه در کشورهای خاورمیانه تشکیل داده‌اند و برای جذب نیروی جدید تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار