مشهد؛

افزایش 26 درصدی درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی در سه ماه ابتدایی امسال

در سه ماهه اول سال 94 بیش از26 درصد نسبت به عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش درآمد داشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به بهانه روز ملی مالیات به سراغ رییس سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی رفتیم تا با وی دراین خصوص گفت و گویی داشته باشیم:

حمید ابدی در خصوص جایگاه خراسان رضوی در وصول مالیات در کشور اظهار کرد: درعملکرد سال 93 میزان 98 درصد درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی استان تحقق یافته است که با توجه به این درصد، وصول مالیات طی سال 93 متناسب با پیش بینی میانگین کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 94 بیش از26 درصد نسبت به عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش درآمد داشته ایم، افزود: امسال صرفا در خصوص مشمولین بند ج ماده 95 قانون مالیات های مستقیم درخصوص تعیین مالیات به توافق رسیده ایم و خصوص سایر مشمولین نیز مشغول رسیدگی هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: در مورد مشاغل اشاره شده برابر توافق انجام شده با اتحادیه های صنفی رقم قطعی مالیات بین 8 تا 18 درصد نسبت به سابقه مالیات قطعی سال92 افزایش خواهد داشت.

حمید ابدی در خصوص اینکه چه صنوفی پرداخت مالیات دارند ، گفت: به موجب ماده 93 قانون مالیات های مستقیم درآمدی که شخص حقیقی از طریق اشتغال به مشاغل در ایران تحصیل می کنند پس از کسر معافیت های مقرر، مشمول مالیات می باشند به جز مشاغلی که در همین قانون از پرداخت مالیات معاف شده باشند.

وی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی استان به حساب خزانه واریز شده و در راستای قانون بودجه صرف هزینه های جاری و عمرانی کشور می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد بدهکاران مالیاتی دراستان نمی توان ارائه داد، گفت: در نظام مالیاتی به دلایل مختلف از جمله عدم شناسایی مودی و یا اموال وی، معوقات مالیاتی وجود دارد، لیکن با توجه به اینکه میزان معوقات ورودی و خروجی دارد لذا آمار دقیقی در این خصوص نمی توان ارائه کرد.

ابدی در رابطه با برنامه های این اداره کل برای وصول معوقات مالیاتی نیز عنوان کرد: معوقات با اولویت پرونده های درشت در اداره وصول و اجرا در دستور کار روسای ادارات قرار گرفته و با عنایت به آیین نامه ماده 218 ق.م.م عملیات اجرایی تا مرحله ممنوع الخروجی، بازداشت اموال و مزایده تا وصول بدهی انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بدهکاران مالیاتی تا میزان نصاب تعیین شده در قانون بودجه سال 94 در صورت عدم پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی ممنوع الخروج می شوند که این نصاب برای اشخاص حقوقی تولیدی، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی به ترتیب مبلغ 5 میلیارد ریال،2 میلیارد ریال و یکصد میلیون ریال می باشد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.