مک‌کین: آمریکا اقدام مثبتی برای نابودی داعش انجام نداد

سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا عملکرد آمریکا را در نابودی داعش بسیار ضعیف توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از اسپوتنیک؛ "جان مک‌کین،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، درباره تصمیم جدید "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در توقف اعزام نیروهای نظامی به مناطق پر‌خطر اظهار داشت: هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که تضمین کند اقدامات آمریکا در مبارزه با ترروریستهای داعش کافی است. به نظر می‌رسد تاکنون اقدام مفید و سازنده‌ای در مبارزه با این گروه تروریستی از سوی مقامات آمریکایی انجام نشده است.

"مک‌کین" در ادامه به ائتلاف آمریکا با 60 کشور جهان در بمباران مواضع داعش اشاره کرد و گفت: کدامیک از این 5 هزار و 100 حمله موشکی که از اوت 2014 (مرداد 93) انجام شد خللی در فعالیت‌های داعش بوجود آورد؟ هیچ کدام از این حملات هوایی نتوانست ضربه اساسی به داعش وارد کند و یا آنها را از منطقه‌ای بیرون براند. همزمان با تلاش آمریکا برای تسلط بر آسمان عراق و سوریه، نیروهای داعش به پیشروی‌های زمینی خود ادامه دادند. آنها در حومه شهرها مخفی شدند و اقدامات نظامی آمریکا را بیهوده کردند.

"باراک اوباما" در سخنرانی اخیر خود در پنتاگون اعلام کرد این کشور دیگر قصد ندارد نیروی نظامی به کشورهای پرتنش جهان – اشاره به افغانستان و عراق – اعزام کند. قرار است از این پس نیروهای داخلی این کشورها به تسلیحات نظامی مجهز شوند و در همین راستا سلاح‌های ضد تانک به عراق ارسال می‌شود.

سناتور "مک‌کین" در پایان گفت: فرماندهان ارتش آمریکا باید با "اوباما" صداقت بیشتری داشته باشند. آنها باید حقیقت نبرد با داعش در میدان‌های جنگ را برای رئیس جمهور شرح دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار