معاون محیط زیست طبیعی استان مرکزی گفت: 169 راس از حیات وحش وحشی هفتاد قله بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان تلف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، مهرداد حاجی حسینی در خصوص تلف شدن 169 راس از حیات وحش استان مرکزی اظهار داشت: تنها راه مقابله با بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک که حدود یک ماه است جمعیت نشخوار کنندگان منطقه حفاظت شده هفتاد قله را درگیر کرده، پیشگیری از گسترش منطقه آلوده است؛ ضد عفونی کردن کلیه آبشخورهای موجود در منطقه و جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها از مهمترین اقدامات قابل اجرا می‌باشد که تا کنون در منطقه انجام یافته است.

وی بیان کرد: به منظور بررسی و پایش کلی و همه جانبه موضوع و تخمین دقیق تعداد تلفات و دفن لاشه‌های جا مانده و یا موجود در منطقه صعب‌العبور، اداره کل محیط زیست استان دست یاری به سوی دستگاه‌های عضو کار گروه مخاطرات زیست محیطی و گروه‌های علاقمند مردمی باز کرده است.

معاون محیط زیست طبیعی استان مرکزی در رابطه با پایش انجام داده در منطقه حفاظت شده گفت: طبق جلسه برگزار شده با حضور نمایندگان شبکه زیست محیطی استان، اداره کل دامپزشکی و هلال احمر سومین پایش میدانی گسترده منطقه با مشارکت مردم انجام گرفت.

 حاجی حسینی در پایان گفت: در مراحل پایش، 20 مسیر در کانون آلوده به بیماری تحت پایش قرار گرفت و تعداد 53 لاشه یافته شد که طی عملیاتی دفن بهداشتی و یا سوزانده شد که کل تلفات رخ داده از ابتدای رخداد بیماری تا روز پایش 169 راس بوده که بیش از 69 درصد از آنها کل و بز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار