تبعه ای افغان كه با ارسال پیامک و وعده برنده شدن در قرعه كشی و با معرفی خود به عنوان كارشناس وزارت ارتباطات و فناوری از شهروندی ساوجی كلاهبرداری كرده بود، در عملیات كارآگاهان پلیس ساوه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی اصغر طالبی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در این باره گفت، مدتی قبل فردی با ارائه یك برگ شكواییه به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه كرد و درخواست پیگیری برداشت های غیرمجاز از حساب بانكی اش را اعلام داشت. وی اضافه كرد: با شروع تحقیقات اولیه از شاكی، مشخص شد مدتی قبل وی پیامكی را با عنوان کاربر گرامی: طی قرعه کشی که وزارت ارتباطات و فناوری بین تمامی خطوط همراه اول و ایرانسل برگزار نموده، ضمن عرض تبریک، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه ... کارشناس مربوطه تماس حاصل فرمائید دریافت می كند كه وی نیز با شماره اعلامی تماسی می گیرد.

كلاهبرداری تلفنی جوان افغان از شهروند ساوه ای

سرهنگ طالبی ادامه داد: شاكی بعد از تماس با شخصی كه خود را  كارشناس وزارت ارتباطات و فناوری معرفی می كند، بنابر اظهارات كارشناس مطلع می شود كه برنده جایزه نفیسی شده است و برای دریافت جایزه باید از طریق دستگاه عابر بانك اقدام كند. این مقام انتظامی اضافه كرد: زمانی كه شاكی به دستگاه عابر بانک مراجعه می كند، كارشناس قلابی با ترفندی خاص مبلغ نزدیک به هفت میلیون ریال از حساب وی به حسابی دیگر انتقال می دهد. فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در ادامه با اشاره به عملیات دستگیری متهم گفت: با اقدامات تخصصی و فنی كارآگاهان، متهم در شهرستان اصفهان شناسایی شد و تیمی از كارآگاهان برای دستگیری وی اعزام شدند.

كلاهبرداری تلفنی جوان افغان از شهروند ساوه ای

وی افزود: در تحقیقات تكمیلی محل اختفای متهم در اصفهان شناسایی شد و در عملیاتی دستگیر و به شهرستان ساوه انتقال شد. طالبی خاطر نشان كرد: در بازجویی های صورت گرفته متهم به جرم خود اعتراف كرد و با تشكیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد. فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در پایان خاطر نشان كرد: اگر تماسی مبنی بر انجام یک معامله سود آورد با واریز وجه آن به حساب عابر بانكتان، یا هر گونه تماس مشكوک دیگری از این دست دریافت كردید، به هیچ وجه به آن توجه نكنید و هیچ گونه عملیات بانكی درخواست شده از طریق تلفن از طرف افراد ناشناس را انجام ندهید.

منبع روابط عمومی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.