کلینتون مدعی شد: حتی در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای، تهران روش «خصمانه» خود را ادامه می‌دهد

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست آتی جمهوری آمریکا مدعی شد حتی در صورت دستیابی به توافق با ایران، روش «خصمانه» تهران در حمایت از تروریسم تغییر نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،  روز شنبه مدعی شد:« حتی در صورت دستیابی به توافق با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور ، روش «خصمانه» تهران متوقف نخواهد شد و به شکل اساسی یک کشور حامی تروریسم باقی خواهند ماند.»

کلینتون در تجمعی انتخاباتی گفت :«(ایرانیها) به بی ثبات کردن دولتها در منطقه و خارج از آن ادامه خواهند داد. آنها به استفاده نمایندگان خود مانند حزب الله ادامه خواهند داد و به عنوان خطری برای موجودیت اسرائیل باقی خواهند ماند.»  

کلینتون در بخشی دیگر از سخنانش گفت: آمریکا در خصوص چگونگی تعامل با «ولادیمیر پوتین، » رئیس جمهور روسیه،  باید «هوشمندانه تر» عمل کند.  

وی افزود: « باید در چگونگی برخورد با پوتین و بلندپروازیهای او هوشیارتر باشیم. فکر نمی کنم به جای ادامه تماس با او گزینه دیگری وجود داشته باشد.»  

نامزد احتمالی حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش، چین را به سرقت اسرار تجاری و اطلاعات دولت و تلاش برای نفوذ در آمریکا متهم کرد.

کلینتون در تجمع انتخاباتی در ایالت نیوهامپشایر خواستار نهضتی مسالمت آمیز در چین شد.

وی که از سال 2009 تا 2013 وزارت امور خارجه آمریکا را در اختیار داشت تاکید کرد: ما باید به شدت هشدار بدهیم. ارتش چین به سرعت در حال رشد است و تاسیسات نظامی را در مناطق مورد اختلاف با همپیمانان ما مانند فیلیپین می سازد.

وی افزود:« آن‌ها تلاش می کنند به هر چیز بی تحرکی در آمریکا نفوذ کرده و اسرار تجاری را از پیمانکاران وزارت دفاع به سرقت ببرند. آنها همه این کارها را برای پیشرفت خود انجام می دهند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار