معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فراهم کردن زمینه و فرصت مناسب برای بهره بردن از ظرفیت‌های تفریحی و به ویژه تولید ثروت بر مبنای دانش از ویژگی گردشگری فناورانه است.

محمود شیخ‌زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری فناورانه در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان می‌توان گفت ایجاد امکانات، فرصت‌ها و زمینه‌های مناسب برای بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های تفریحی-گردشگری و استفاده بهتر از اوقات فراغت و به ویژه تولید ثروت بر مبنای دانش و فناوری اصلی‌ترین ویژگی‌های گردشگری فناورانه است.

زین‌الدین خاطرنشان کرد: تجربه‌های هیجان‌انگیز و دلهره‌آور و صد البته لذت‌بخشی هستند که به دلیل محدودیت‌های امکاناتی، خطرهای جانی، نبود فرصت‌های آموزشی و نبود دسترسی به فناوری‌های مربوطه که علاوه بر عملکرد و کیفیت مناسب ایمنی افراد را نیز تضمین می‌کند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی با اشاره به مصداق‌های گردشگری فناورانه تصریح کرد: رصدخانه کاسین لرستان از نمونه‌های گردشگری فناورانه است که توسط یک عده جوان خلاق ایرانی و در قالب یک فرصت گردشگری منطقه و در عین حال انتشار دانش و فناوری را ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای نخستین ‌بار از این طرح که در کشور انجام شده حمایت کرده است و برای تکثیر آن صندوق جمایت از نوآوری و شکوفایی تسهیلات مورد نیاز را ارائه می‌کند.

شیخ‌زین‌الدین عنوان کرد: گردشگری فناورانه به‌عنوان یکی از بخش های مهمی است که در اقتصادی کردن دانش مورد توجه و حمایت معاونت علمی و فناوری است. گردشگری فناورانه ضمن فراهم آوردن زمینه استفاده بهتر از اوقات فراغت، جذابیت‌های گردشگری و توریستی هر منطقه را بر اساس مزیت‌ها و ارزش‌های درونی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری علاقمند است ظرفیت‌های موجود را برای تحقق گردشگری فناورانه مورد حمایت قرار دهد چراکه این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باشد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار