دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری گفت: برای عملیاتی کردن اهداف سند راهبردی گیاهان دارویی و طب سنتی نیازمند همکاری تمامی ارگان‌ها، سازمان و نهادها هستیم.

محمد عصاره، دبیر ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: اقداماتی که این ستاد برای سال 94 در نظر گرفته است، باعث می‌شود گاهی ستادها ناخواسته درگیر مسائل خرد و جزئی شوند در حالی که ما یک رسالت مهم‌تر داریم.

وی در ادامه افزود: در سال 94 با همراهی و حضور نمایندگان همه دستگاه‌های اجرایی به این نقطه نظر و نتیجه رسیدیم که باید این سند را عملیاتی کنیم و برای عملیاتی کردن این سند در کمتر از 3 تا 4 ماه آینده همه دستگاه‌هایی که در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی عضو هستند. تمهیداتی فراهم شده که بتوانیم نقشه راه خود را بر اساس اصول سند ارائه دهیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی خاطرنشان کرد: طی سال‌ها تلاش سند راهبرد گیاهان دارویی و طب سنتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد این سند در واقع چارچوبی است که وظایف همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌ها را روشن کرده است این اتفاق مهم است ولی برای اینکه به یک سری از اهداف برسیم، کافی نیست.

عصاره تصریح کرد: نقشه راه را به صورتی تنظیم کرده‌ایم که وقتی سند را نگاه می‌کنید بندهایی از سیاست‌های کلان، اهداف و اقداماتی که ذکر شده مربوط به وظایف ذاتی تعدادی از وزارت‌خانه‌ها است، از جمله وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را می‌توان نام برد.

وی تأکید کرد: یک سری از وظایف دستگاه‌ها مربوط به این وزارت‌خانه‌ها است که در سند ذکر شده و هر وزارت‌خانه می‌تواند تعیین کند در طی برنامه یک ساله یا پنج ساله به چه صورت خواهد بود، الزاماتی که در سند آمده است را اجرایی کند راه‌ها و روش‌ها را توضیح دهد و برای آن زمان بگذارد و اعتبار اختصاص دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.