قم؛

حال دوقلوهای بهم چسبیده قمی خوب است

برقعی پزشک معالج دوقلوهای به هم چسبیده قمی از مساعد بودن حال عمومی دوقلوها خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم: دوقلوهای بهم چسبیده قمی که از ناحیه سر به هم چسبیده‌اند روز دوشنبه هشتم تیر ماه در بیمارستان الزهرای قم به دنیا آمدند.

برقعی پزشک متخصص و معالج دوقلوها با بیان اینکه این نوزادان در ابتدای تولد افت اکسیژن داشتند افزود: وضعیت این دوقلوها به حالت پایدار رسیده است و از دستگاه اکسیژن جدا شده‌اند و تغذیه با شیر برای آنها شروع شده است و احتمال زنده ماندن این نوزادان بالا می باشد.

وی درخصوص امکان جداسازی این نوزادان با اشاره به اینکه انجام سونوگرافی در این وضعیت از دو قلوها امکان پذیر نیست گفت: این موضوع نیازمند بررسی‌های کافی می باشد و زمانی که این دوقلوها کمی بزر‌گ‌تر شوند و وزن‌گیری مناسبی پیدا کنند می توان مراحل بعدی را برای آنها انجام داد.

برقعی با بیان اینکه نمی توان ناحیه چسبندگی را بصورت دقیق مشخص کرد گفت: اگر چسبندگی این دوقلوها از قسمت استخوان باشد و بافت‌های مغز آنها درگیر نباشد می‌توان تا حد زیادی امید داشت که بتوان آنها را با موفقیت از هم جدا کرد و در صورتی که چسبندگی در قسمت بافت مغزی باشد عمل جدا سازی تقریبا غیر ممکن است و این نوزادان باید به همین شکل به زندگی خود ادامه دهند.

پزشک متخصص این دوقلوها در پایان گفت: با انجام سونوگرافی‌های دقیق در طول مدت بارداری و مورد مراقبت بودن مادر می‌توان از بروز چنین پدیده‌های نادری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.