حفاری بیش از ٣١ هزار متر چاه نفت و گاز در ٣ ماه نخست سال

مدیر عملیات حفاری خشکی یک در شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ١٥ چاه نفت و گاز در حوزه این مدیریت در ٣ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش حوزه نفت  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سعید اکبری در توضیح بیشتر در این باره، اظهار کرد: متخصصان، کارشناسان و کارکنان این مدیریت در این مدت توانستند با هماهنگی و همکاری واحدهای متقاضی ١٥ حلقه چاه نفت و گاز را با بیش از ٣١ هزارو ٥١٧ متر تکمیل و در مدار تولید قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه چاههای پیش گفته با ٢٧ روز جلوافتادگی نسبت به برنامه پیش بینی شده، افزود: حوزه عملیاتی این مدیریت هم اکنون استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و پروژه های حفاری گسترده است.
 
اکبری گفت: این چاهها برای شرکت های مناطق نفتخیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، مهندسی و توسعه نفت و پروژه های کلید در دست حفاری و تکمیل شده است.
 
مدیر عملیات حفاری خشکی یک شرکت ملی حفاری ایران دستگاههای حفاری این مدیریت را از نوع سنگین و فوق سنگین برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون تعداد ٢٤ دستگاه حفاری در این مدیریت در حفاری چاههای توسعه ای و اکتشافی به کارگیری شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده افزایش یک دستگاه جدید سنگین در دستور کار قرار دارد.
 
وی  افزایش راندمان کار و بهره وری، پاسخگویی به نیاز واحدهای متقاضی، مشتری مداری ، افزایش ضریب ایمنی و کار بر اساس برنامه تدوین شده را از شاخصهای اصلی امسال مدیریت عملیات خشکی یک عنوان کرد.
 
ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران با داشتن ٤ مدیریت عملیات حفاری خشکی ١ ، ٢ ، ٣ و مدیریت عملیات دریا راهبری ٧٤ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حفاری ، چاه ، نفت ، گاز ، عملیات ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار