مازندران از استان های پیشرو کشور در طرح غربالگری نوزادان زیر یک سال است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، رئیس سازمان بهزیستی کشور دیشب در ضیافت تجلی عشق همراه با فرشتگان زمین بهزیستی مازندران، با اشاره به اینکه امسال طرح غربالگری نوزادان زیر یک سال در کشور در حال اجراست، گفت: مازندران از استان های پیشرو در کشور برنامه های سازمان را اجرایی می کند و غربالگری شنوایی سنجی کودکان تا پایان امسال انجام می شود.

انوشیروان محسنی افزود: برنامه های رفاهی در خصوص سلامت جسمی و اجتماعی فراهم در بعد سلامت جسمی همه آحاد جامعه را در بر می گیرد و ۷۷ میلیون جمعیت کشور دفترچه سلامت برخوردار شد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور بنیاد ژنتیک در مرکز استان برای ارایه مشاوره و جلوگیری از شیوع بیماری و معلولیت راه اندازی می شود.

محسنی توسعه اماکن ورزشی جامعه هدف این سازمان را از دیگربرنامه‌های بهزیستی کشور اعلام کرد.

استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: استانداری نیز با همکاری خیران، با همه توان خویش برای خدمت به جامعه بهزیستی تلاش خویش را به ‌کارگیری می‌ کند.

فلاح ‌جلودار با اعلام اینکه افراد زیادی در مازندران از خدمات بهزیستی برخوردار هستند، افزود: زمینه شناسایی افرادی که از بهزیستی خدمات می‌ گیرند نیز باید شناسایی شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه خیران استان، حمایت ‌های خوبی از افراد آسیب ‌پذیر دارند، یادآور شد: از ظرفیت خیران برای توانمند سازی این افراد باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید با همدلی و همزبانی مشکلات جامعه هدف را مرتفع کنیم، یادآور شد: اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و جسمی در استان باید به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران هم در این مراسم گفت: در مازندران 19 مرکز حمایت از کودکان بی‌ سرپرست در حال فعالیت هستند که از 180 کودک به صورت شبانه ‌روزی مراقبت می‌ کنند.

سید سعید آرام افزود: ۲۵۰ کودک در منزل توسط بستگان درجه یک خدمات دریافت می کنند و در تمام طول سال خیران فعالیت ویژه ای برای جامعه هدف ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: خیران در طول سال، حمایت‌های مناسبی از بهزیستی در برنامه کاری خود دارند.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.