باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

چه خبر از حلقه یاران احمدی نژاد؟

باید به انتظار نشست و دید که رفتار احمدی‌نژاد در قبال سرنوشت دادگاه بقایی چگونه خواهد بود؟ آیا احمدی نژاد حلقه ای دیگر را جایگزین حلقه دستگیرشدگان خواهد کرد؟

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، یک دهه از فتح‌الفتوح "محمود احمدی‌ن‍ژاد" در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 گذشت. فردی که ساده لباس می‌پوشید، ملموس حرف می‌زند، از حضور در میان مردم و دست‌بوسی آن‌ها اِبایی نداشت و در عین حال مشکلات کشور را ساده سازی می‌کرد و توانست با طرح شعارهایی همچون تحقق عدالت اجتماعی و در رقابتی میلی‌متری با "آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی"، صندلی پاستور را از آن خود کند.

برای کسی که اوج سوابق اجرایی و مدیریتی‌اش به استان‌داری اردبیل و حضوری کوتاه در شهرداری تهران خلاصه می‌گردید، موفقیت در برابر فردی که یکی از چهره‌‌ها و وزنه‌های اصلی حوادث پیش و پس از انقلاب به شمار می‌آمد، اتفاقی بس شگرف و مهم محسوب می‌شد. 

سال 76 آغاز سیادت اصلاح‌طلبان بر مسند اجرایی کشور بود. در طول 8 سال دوران اصلاحات، اصولگرایان چندان فرصتی برای خودنمایی در عرصه سیاست پیدا نکردند. یکی از گروه‌های اصولگرا که در دوران موسوم به اصلاحات موفق به شروع فعالیت شد، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود. جوانان به نسبت کم سن و سالی همچون حسین فدایی و عزت‌الله ضرغامی که بعدها هرکدام برای خود اسم و رسمی پیدا کردند، ازجمله چهره‌های حاضر در این گعده بودند. دیگر چهره جوانی که فعالیت سیاسی خود را به طور رسمی از جمعیت ایثارگران آغاز کرد، محمود احمدی‌نژاد بود.  
     
آغاز دهه 80 را می‌توان فتح بابی برای شناسانده شدن احمدی‌نژاد به دامنه وسیع‌تری از مردم ایران دانست. وی توانست با بهره‌گیری از هوش سرشار سیاسی خود و جلب حمایت‌ بزرگان جریان اصولگرایی بر کرسی ریاست شهرداری تهران تکیه بزند. 

عمر دولت اصلاحات در حال تمام شدن بود و سیاسیون خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری 84 مهیا می‌کردند. از گوشه و کنار، نام چهره‌های سرشناس جریان اصولگرایی همچون محمدباقر قالیباف، علی اکبر ولایتی و علی لاریجانی برای حضور در گود انتخابات شنیده می‌شد. اما شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در اثنای چنین نام‌های باسابقه و معروضی، ناگهان از صدوق‌های رأی نام کسی بیرون بیاید که تنها تصویر قابل دریافت و پیگیری از او، قاب دادگاه روزنامه سلام باشد. او محمود احمدی ن‍ژاد است؛ همان کسی که با پشت پا زدن به چارچوب‌های شورای همگرایی اصولگرایان و با حضور مستقل در انتخابات توانست مرد شماره دو ایران شود. بسیاری دلیل موفقیت و کامیابی او را همین حضور مستقل وی می دانند.

این حضور شجاعانه احمدی نژاد باعث شد که وی هیچ گاه خود را وامدار اصولگرایان نداند و از همان شروع کار دولت نهم خود را سوای از دیگر راستی‌ها معرفی کند. اما اصولگرایان نمی‌توانستند چنین دیدگاهی را نسبت به احمدی نژاد داشته باشند. برای اصولگرایانی که بعد از مدت‌ها توانسته بودند فردی همچون احمدی‌نژاد را که ظاهرا از جنس خودشان بود در ساختمان پاستور ببینند، گذشتن از او و گذاشتن او به حال خود، کار چندان به صلاحی نبود. این شد که اصولگرایان احمدی ن‍ژاد را از خود دیدند. 

سال ها از پس هم گذشتند و به هر روی دولت نهم به اتمام کار خود نزدیک می‌شد و ماه عسل احمدی نژاد با اصولگرایان به انتهای خود می‌رسید.

شروع دولت دهم با حاشیه همراه بود؛ انتساب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاون اولی دولت دهم. انتسابی که حساسیت بسیاری از بزرگان را به همراه داشت. همین حساسیت‌ها باعث گشت که قرعه معاون اولی به نام محمدرضا رحیمی بخورد و مشایی به ریاست دفتر احمدی‌نژاد نائل شد. 

چه خبر از حلقه یاران احمدی نژاد؟

اردیبشهت‌ماه سال 90 باز هم حاشیه‌ای دیگر از راه رسید. برکناری "حیدر مصلحی" از وزارت اطلاعات. درست است که با حکم رهبر معظم انقلاب از وقوع این پیشامد جلوگیری شد، اما 11 روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد در واکنش به این داستان به مذاق هیچ یک از اصولگرایان خوش نیامد. دیگر احمدی نژاد صفای سابق را برای اصولگرایان نداشت. او دیگر احمدی‌نژاد سال 84 نبود. جنس او عوض شده بود و دیگر از جنس اصولگرایی نبود. 

گویا سلسله حواشی دولت دهم تمامی نداشت. خرداد ماه سال 90 فرارسید و رسانه‌ها پرده از اختلاسی گسترده در دولت دهم و نهادهای زیرمجموعه آن برداشتند که بعدها پای بسیاری از وابستگان به دولت‌های نهم و دهم به ماجرای فساد اقتصادی 3هزار میلیاردی باز شد. دقیقا پس از آن رانت عظیم مالی بود که واژه‌ای به نام جریان انحرافی در ادبیات سیاسی ایران دست به دست شد. عده ای اسفندیار رحیم مشایی، حمیدرضا بقایی، محمدرضا رحیمی و بسیاری دیگر از همکاران رئیس دولت‌های نهم و دهم را تشکیل دهنده این حلقه سحرآمیز می دانند. اما در این بین مشایی را می توان سردسته این جریان دانست.

چه خبر از حلقه یاران احمدی نژاد؟

رحیم مشایی در دوران حضور احمدی‌نژاد در شهرداری تهران رئیس سازمان فرهنگی و هنری و در دولت نهم به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی نائل شد. بسیاری او را سردسته حلقه انحرافی می دانند. کمتر کسی است که از علاقه زائد‌الوصف احمدی‌نژاد نسبت به او اطلاع نداشته باشد و از زمانی که این دو نسبت خویشاوندی نیز با هم پیدا کردند، این علاقه صد چندان نیز شده است.

اصولگرایان روی مشایی بسیار حساس هستند تا جایی که احمدی‌نژاد را مسحور شده او می‌دانند و بسیاری از اعمال حاشیه‌ساز رئیس‌ دولت‌های نهم و دهم را از قِبل منویات وی می دانند. دوست خطاب کردن مردم اسرائیل و همچنین ارائه اسلام با نام مکتب ایران از جمله اظهارات پر سر و صدای رحیم‌مشایی در سال‌های حضورش در دولت بوده است. ارتباط با رمالان و جن‌گیرها از جمله اتهامات جنجالی برخی اصولگرایان به اوست.

مشایی تنها مهره جریان موسوم به انحرافی نبود؛ حمیدرضا بقایی، محمدرضا رحیمی و دیگرانی از این دست،  نامشان با حلقه انحرافی گره خورده است که پرداختن به عملکرد هر کدام از ایشان، خود حدیث مفصلی است.

اما از پایان دولت دهم بیش از دو سال می‌گذرد و در این مدت دومینوی سقوط این حلقه  آغاز شده است و احتمالا احمدی‌نژاد خود را تنهاتر از همیشه احساس می‌کند. دستگیری و زندانی‌شدن محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم به دلیل فساد اقتصادی و همچنین بازداشت "حمیدرضا بقایی" معاون اجرایی احمدی‌نژاد که صحت آن اعلام شد، از جمله همین دومینوی سیاسی است. از دیگر اعضای حلقه نیز خبری در دست نیست و شاید بتوان رد دیگر افراد عضو این حلقه را در جلسات خصوصی با شخص احمدی‌نژاد جستجو کرد. 

باید به انتظار نشست و دید که رفتار احمدی‌نژاد در قبال سرنوشت دادگاه بقایی چگونه خواهد بود؟ آیا احمدی نژاد حلقه ای دیگر را جایگزین حلقه دستگیرشدگان خواهد کرد؟

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
يداله
۲۲:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
روحاني دوستت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
چه ربطی به اقای روحانی داشت تیتر خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
به اسم امام زمان و فریب مردم ساده دل مملکت را نابود کرد
ای امام زمان بیا و محاکمه اش کن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
احمدی جون دوستت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
درود بر مرد خدا و زحمت کش احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۳:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
درود بر مرد خدا عشق است آقای احمدی نژاد دوستت داریم منتظرت هستیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۸:۵۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
اقای احمدی خیلی هم خوب بود من از طرفدارانه شم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۳:۳۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
حلفه تحریم هاراتنگ وتنگترکرد ناامنی ازگرانی کالاها بیشترکرد میخوابیدیم بیدارمیشدیم قیپتها چندبرابرشده بود روابط خارجی ودیپلماسی اصلا بلدنبود
-
رحمانی از مریوان
۰۹:۴۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
بخاطر شجاعتش در مقابل دشمنان قابل تحسین و دست بوسی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۰۶:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
تف به غیرت افرادی که احمدی نژاد براشون مسکن مهر درست کرد و کار براشون درست کرد ولی با این حال توی 96 بهش رای نمیدن---
مردم ایران دیگه گول ظاهر افراد رو نمیخورن مردم مسکن میخوان اقای حسن روحانی مردم کار میخوان
درود بر دکتر محمود احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
زازران
۲۱:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
واقعا مدیر.مرد.شجاع.اما ضعف هایی هم داشت اماانصافابه نسبت بقیه خیلی کمتربود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
احمدی نژاد آدم بدی نبود. اما انصافا درحد رییس جمهوری کشور ی با مختصات سیاسی و اقتصادی ایران نبود.
انصافا برای مدیریت کمیته امداد امام یا بهزیستی گزینه فوق‌العاده ای میتونست باشه. البته با رعایت نظارت شدید دستگاههای ذیربط بر عملکرد مالی معاونین ش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۴
ازکودک سه ساله ونزویلائی بپریید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۹ ۲۶ تير ۱۳۹۴
آقای احمدی نژاد آدم بدی نبود ولی در حد رییس جمهوری کشوری مثل ایران نبود
Iran (Islamic Republic of)
skandary
۰۹:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
لیاقتش را نداشتید. یکی از آرزوهای هر جوان ایرانی پس ازازدواج خانه دار شدن است. درود خدا و ملت ایران بر کسی که ثابت کرد می شود این آرزو را به واقعیت تبدیل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۳ ۲۵ تير ۱۳۹۴
کسی که از اعتماد و متانت رهبری و ملت سوءاستفاده کند. باید محاکمه بشود تا در عبرتی برای دیگران شود. احمدی نژاد آبروی ایران را برد و ملت ایران را خوار کرد.
امید است بزودی محاکمه شود.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۰:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۴
چرا نظرات ما در قبول یا رد بعضی کامنتها ثبت نمیشه ؟ بنظر میرسه میخواهید توازنی در رد یا قبول بر قرار باشه ! که اینم یه سیاستیه که خودتون میدونید ! ولی کار خوبی نیست .خود دانید.نیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۴
احمدی نژادبی مشایی چیه میشه
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۹:۴۷ ۲۰ تير ۱۳۹۴
سلام وقتی خبری را درج میکنید و از بازدیدکنندگان نظر میخواهید باید به نظر دیگران هم باید احترام گذاشت در نظر من به هیچ شخصی اهانت نکردم به نظرمن شماخودتون می برید و می دوزید.شما باید اطلاع رسانی کنید نه مداخله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۰ تير ۱۳۹۴
ما احمدی نژاد رو دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
mohadeseh
۲۰:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
اونم تورو دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۴
ببخشید قضیه دانشگاه ایرانیان چیه!!؟خودش به به خودش وام کلون داده!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۴
اوباز میایید.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۹۴
خوب بیاد چیکار کنه دلار بشه10هزارحتما پراید هم بشه50میلیون کم مردم مشقت کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۹۴
ادم نمیدونه به کدومشون اعتماد کنه اصلا اعتماد بکنه نکنه ای اصلا ولش کن بیخیال زندگی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۴
ملت بزرگ وفهیم ایران مطمئن باشید در بهاری که دکتر محمود احمدی نژاد خواهد آمد بدانید تمام مشکلات وگرفتاریها ومعضلات مردم حل خواهد شد وخود بنده یقین دارم که غالب 85 درصد مردم دارای حق رای کشورمان به ایشان رای خواهند داد.
به امیداین روز بهاری بزرگ که در سال96 دل همه مردم ایران شاد خواهد شد.منتظریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۶ تير ۱۳۹۴
احمدی نژاد مرد بود این وام مسکن برای کسانی حتی ضامن پیدانمی کردند که یک وام یک میلیونی بگیرند همه خانه دار شدند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۴
مردم ما واقعا حافظه ضعیفی دارند
واقعا اگه یه روزی روحانی و امثالهم حرف از هاله نور بزنند؟؟
اگر یه روزی روحانی در اعتراض به حرف رهبر یازده روز خانه نشین شود و مقاومت کند دوستان چه میکنند؟؟
دوستانی که به بهانه مذاکرات هر انتقادی رو به دولت روا میدارن یادشون نره این تحریم ها رو چه کسی برای این کشور خرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ تير ۱۳۹۴
تحریمها را کسی برای ایران نخرید.اینا بعد از انقلاب اسلامی بودند و تشدید تحریمها هم بعد از اقدامات فتنه انگیزانه یه عده شکست خورده در سال 88 روی داد.برید مطالعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۹:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۴
بازگشت احمدي نژاد كابوس آقا زاده ها و دولت راستگويان است.به همين خاطر دست از تخريب وي بر نمي دارند
United States of America
فاطمه
۱۶:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۴
به جون هرچی مرده,احمدی برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۴
حالا كه حرف از قطع يارانه تو سال 95 مطرحه خيلي از فقرا از اين هم كه هستن بدبخت تر مي شن . حالا بگين فاصله طبقاتي رو كي داره شديد تر مي كنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۴
دویست سال مملکت را عقب انداخت
Iran (Islamic Republic of)
مسکن مهری
۰۲:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۴
به کوری چشم کاخ نشینان دکتر رئیس جمهور آتی ما کوخ نشینان است/
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۰:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۴
سلام مگه قبلیها چه گلی به سر مردم زده بودند جز اینکه بیشترین فاصله طبقاتی را ایجاد کرده بو دند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۲ ۱۵ تير ۱۳۹۴
مسکن مهر ویارانه علیرغم ایراداتی که داشت،کاربزرگی بود.بازهم رای میاره،چون با این همه دشمن گردن کلفت وپولدار،نتونستن یک ریال دزدی بهش نسبت بدن...
Iran (Islamic Republic of)
محمدطاها اسدی
۱۷:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۴
به نظربنده وخانوادم دکتراحمدی نژاد خوبه ولی دور ورش بد هستن.یه توصیه به دکترمیکنم امیدوارم این روبخونه و به حرفم گوش کنه با ولایت تاقیامت..سربازسیدعلی
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۱۱:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۴
اگر ملت ایران یعنی کسانیکه در تهران ساکن هستند، ممکن آقای دکتر احمدی نژاد رای نیاره....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۹ ۱۵ تير ۱۳۹۴
دست عزیز راس می گه رتبه علمی کشور را در دوران احمدی نژاد ببینید و مقایسه کنید به دو سال اخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۴
احمدي نژاد بي مشائي رحيمي و بقائي مش احمدي نژاد ملت
Iran (Islamic Republic of)
eaylistar
۰۰:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۴
حاجی بیکاری و بیپولی شده بیا .
با چند مسکن مهری و یارانه ای بیا .
کاش ریاستت به 8 سال محدود نمیشود .
کاش تو ایران هیچ ریس جمهوری جز حاج محمود نمیشود .
رفتی جوانان بیکار شدند .
مساکن مهر متوقف شدند .
مساکن امید جایگزین شدند .
اونا هم شروع نشده زمین گیر شدند .
تا اینجا که گفتم بسته .
مردم چشم به ریاستت بسته .
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۲۲:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۴
خداییش کم اختلاس کرد؟!واقعا خندم میگیره چرا یه سری دور و برش هستند؟!چرا؟نزدیک به 16+ سال کشور رو غقب انداخت من نمی گم کارشناسان میگن!
واقعا نمی دونم چی بگم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۴
اقای احمدی نژاد 8 سال رئیس جمهور بود من موندم این 16 رو از کجا اوردی ثانیا این رو کارشناسا نمی گن تو داری می گی
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
عقب ننداخت!! یک کشور خسته و دچار سیاسیت زدگی را به تکاپو و جنب و جوش در آورد یک مرداب را به یک رود خروشان تبدیل کرد قانون طبیعت این است در حرکت و جریان و تکاپو و جنب و جوش خرابی هم هست!! ولی باید باشد وگرنه یک مرداب کم کم می گندد! او نگذاشت مرداب ایران بگندد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
mohadeseh
۲۰:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
ادبیاتت در حلقم
Iran (Islamic Republic of)
خالق
۲۲:۴۱ ۱۴ تير ۱۳۹۴
اقای.احمدی.نژادبهترین.رییس.جمهوربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۴ تير ۱۳۹۴
از همین الان داره تو شهرستانها یارگیری میکنه و آدمهای خودش رو برای وکالت لیست میکنه!!!!
بیچاره ایران!..
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۰:۵۲ ۱۴ تير ۱۳۹۴
اسم احمدی نژاد که میاد سردرد میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
vahid
۱۸:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۴
زنده باد حاج محمود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۴
بعدازرجایی،احمدی نژادبودبدادمردم،رسیدباعداللت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۴
جناب دکتر تا زنده ام دعا گوی شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
منم برات دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
عرب اسدی
۰۲:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۴
منتظر بهار می مانیم
تنها خداوند به اعمال انسان ها آگاه است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۴
ملت احمدی نژاد رو دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۴
مسلما رای میاره دوباره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۴ ۱۳ تير ۱۳۹۴
آقای دکتر احمدی نژاد فردی شجاع و ساده زیست بود.و اگه بیاد باز هم رآی میاره چون در قلب ما جا داره.من که حرفم رو زدم
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۱:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۴
با اومدن دکتر باز هم شور و شوق به کشور برمی گرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۴
احمدی نژاد دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۲ تير ۱۳۹۴
احمدی نژاد با شجاعت تمام برميگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۴
احمدی نژاد کاش الان هم تو ريس جمهور بودی خيلی مردی چون شجاعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ تير ۱۳۹۴
مگه میزارن؟
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۱۹:۴۳ ۱۲ تير ۱۳۹۴
امان از اطرافیان که انسان به خاک سیاه .....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۳ ۱۲ تير ۱۳۹۴
سخنگوی قوه قضاییه هفته پیش گفت پرونده قضایی احمدی نژاد در حال تکمیل و ارسال به دادگاهه.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۲:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۴
پرونده احمدي نژاد پاك پاكه...
United States of America
yadi
۱۹:۲۵ ۱۲ تير ۱۳۹۴
ایشون بیان رای میگیرن . شک نکید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ تير ۱۳۹۴
کاملا درسته.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۸:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۴
احمدی نجاد با روی گشاده و سر بالا دوباره بر میگردد
Iran (Islamic Republic of)
گل کوچک نرگس
۱۸:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۴
چقدر زود انسانها به قضاوت هم مینشینند و محاکمه میکنند در صورتی که خود سر تا پا محاکمه میخواهند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۴
مطمعن باشید.هنوز خیلی هاهستند که احمدی نژاد رو می خوان.
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۷:۲۹ ۱۲ تير ۱۳۹۴
به اين اميد كه بياد بازم شكاف طبقاتي پر كنه
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۷:۰۷ ۱۲ تير ۱۳۹۴
آقای احمدی نزاد با چه امیدی میخاد کاندید بشه نمیدونم
United States of America
مجتبی
۰۸:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۴
به امید خدای آقا مهدی(عج)
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ تير ۱۳۹۴
خواهشا وایسه ده بیس سال دیگه کاندید بشه
حداقل مملک دوباره جون گرفته باشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۸ ۱۵ تير ۱۳۹۴
به امید خدا که نشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۴
کسی که حضرت اقا ناراحت کنه خودشم باید نابوت بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امین
۱۵:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۴
آقای احمدی نژاد به دلسپردگی به آقای مشایی و دلکندن از مکتب رهبری باخت!
Kazakhstan
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۴
درود برمردان خدا
آخرین اخبار