سفره‌های افطاری بهانه‌ای برای یادآوری سنت حسنه مهمان نوازی

شهردار منطقه 7 گفت: ارائه سفره‌های افطاری با هدف نمایاندن ارزش‌های فرهنگی جامعه همچون مهمان نوازی و توزیع مواد غذایی در بین روزه داران برپا می‌شود.

رضا نگهبان شهردار منطقه 7، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ماه رمضان، ماه میهمانی خداوند است که سبب ارتقای معنویت در شهروندان می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور ایستگاه‌های افطاری ساده در نقاط پر تردد منطقه تدارک داده می‌شود.

نگهبان افزود: هدف از برگزاری این ایستگاه‌ها، توزیع سنت حسنه مواد غذایی به روزه داران و برپایی سفره‌های افطاری در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماهی برای کشش به سوی خداوند و ارتقای معنویت و روحیه مذهبی شهروندان است، گفت: در این ماه مبارک روزه داران پس از ساعاتی روزه داری بر سر سفره‌های افطاری می‌نشینند و شکرگذار نمعمت‌های الهی مِی‌شوند.

شهردار منطقه تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تغییرات ارزشی در جامعه هستیم. اکنون میهمانی‌های ساده و دوستانه جای خود را به میهمانی‌های خاص و پر تجمل داده و فضای رقابتی میان مردم و چشم و هم‌چشمی‌ها سبب اسراف گری‌های بی حد و اندازه در جامعه شده است.

وی در پایان گفت: لذا توصیه می‌شود که شهروندان نعمت‌های الهی را به خاطر برپایی این میهمانی‌های پر تجمل بهبود مصرف نکنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار