بیماری لوپوس بسیاری از اندام‌ها و بافت‌های بدن را دچار مشکلات جدی می‌کند و به نوعی می‌توان گفت که این بیماری از فرق سر تا نوک پا را درگیر می‌کند.

عزت‌الله رفعتی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: لوپوس یک نوع بیماری التهابی مفصل است که علاوه بر درگیر کردن مفاصل، علائم دیگری نظیر تب شدید، کاهش شدید وزن، کاهش اشتها، ریزش موها و تغییر رنگ پوست در محل آسیب دیده به ویژه قرمز شدن پوست را به همراه دارد.

وی با بیان این که بیماری لوپوس قابلیت انتشار به قسمت‌های مختلف بدن را دارد، تأکید کرد: بیماری لوپوس بسیاری از اندام‌ها و بافت‌های بدن را دچار مشکلات جدی می‌کند و به نوعی می‌توان گفت که این بیماری از فرق سر تا نوک پا را درگیر می‌کند.

رفعتی افزود: در ابتدا بیماری لوپوس علاوه بر ایجاد مشکلات مفصلی، پوست را درگیر می‌کند و سپس به اندام‌های حیاتی نظیر قلب، کلیه، مغز و حتی دستگاه گوارشی بدن نیز دست‌اندازی می‌کند.

وی یادآور شد: اگرچه که نمی‌توان عامل دقیق بیماری لوپوس را مشخص کرد، اما عواملی نظیر عوامل ژنتیکی، برخی از عفونت‌ها و همچنین انجام کارهای شدید جسمی را به عنوان عوامل مرتبط با ایجاد این بیماری ذکر کرده‌اند.

رفعتی با اشاره به این که فرد مبتلا به لوپوس علاوه بر علائم معمول، علائم دیگری را نیز ممکن است از خود بروز دهد، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده علائمی نظیر ریزش مو، تغییر غیرعادی رنگ پوست و کاهش غیرعادی وزن و اشتها باید فرد بیمار تحت درمان قرارگیرد و کوتاهی در این زمینه می‌تواند برای بیمار بسیار مشکل‌ساز و خطرناک باشد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار