بر طبق شواهد موجود؛

اغلب موارد تب روماتیسمی مربوط به کودکان است

بر طبق شواهد موجود اغلب موارد تب روماتیسمی مربوط به کودکان به ویژه افراد 5 تا 15 ساله بوده و شیوع این بیماری در کودکان کمتر از 5 سال نیز قابل ملاحظه است.

فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: تب روماتیسمی یک نوع بیماری حاد مفاصلی است که عفونت نقش اصلی در بروز آن ایجاد می‌کند و در واقع بیماری از یک نوع میکروب ناشی می‌شود.

وی با بیان این که تب روماتیسمی در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنس شیوع دارد، تأکید کرد: بر طبق شواهد موجود اغلب موارد تب روماتیسمی مربوطه به کودکان به ویژه افراد 5 تا 15 ساله بوده و شیوع این بیماری در کودکان کمتر از 5 سال نیز قابل ملاحظه است.

خواجه‌ئیان گفت: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که در برخی از مناطق و جوامع، شیوع تب روماتیسمی در کودکان 2 تا 3 برابر دیگر سنین است و در برخی از آمارها این میزان بیشتر نیز هست.

وی یادآور شد: احتمال ابتلا به تب روماتیسمی با افزایش سن کمتر می‌شود و در افراد میانسال و سالمند میزان شیوع این بیماری به کمترین میزان می‌رسد.

خواجه‌ئیان افزود: تب روماتیسمی همان طوری که از اسمش پیداست با تب همراه بوده و به طور ناگهانی به تورم زانوها یا مچ پا می‌انجامد و تورم از یک مفصل به مفصل دیگر منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب مبتلایان به تب روماتیسمی کمتر از 20 سال دارند، لذا این بیماری در سنین کودکی و ابتدای جوانی باید بیشتر جدی گرفته شود و به ویژه گلودردهای مختلف به خصوص گلودردهایی که عامل میکروبی دارند، باید به موقع درمان شوند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار