به دلیل الگوهای نادرست زندگی و برخی از عوامل ناشناخته در 10 سال اخیر سن ابتلا به روماتیسم مفصلی کاهش قابل توجهی یافته است.

علی‌ فرزادی‌فر فوق‌ تخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: روماتیسم مفصلی از جمله بیماریهایی است که در سنین میانسالی شیوع بالایی داشته و البته در افراد سالمند نیز بسیار شایع است.

وی با بیان اینکه روماتیسم مفصلی در هر سنی امکان بروز دارد، تاکید کرد: به دلیل الگوهای نادرست زندگی و برخی از عوامل ناشناخته سن ابتلا به روماتیسم مفصلی در 10 سال اخیر کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

فرزادی‌فر کاهش قابل ملاحظه سن ابتلا به روماتیسم را اینگونه توجیه کرد که در حال حاضر شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری در بین جوانان هستیم.

وی یادآور شد: آمارهای گوناگونی در خصوص تعداد مبتلایان به روماتیسم مفصلی ارایه می‌شود که این آمارها در واقع با واقعیت کمی تفاوت دارند.

فرزادی‌فر اظهار داشت: بسیاری از مبتلایان به روماتیسم مفصلی  به درستی از بیماری خود آگاه نیستند و بسیاری دیگر نیز اقدام خاصی جهت درمان بیماری خود نکرده‌اند که همین موضوع سیستم ثبت و گزارش‌دهی بیماریهای را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

وی خاطر نشان کرد: نکته بسیار مهمی همان کاهش سن ابتلا به روماتیسم مفصلی است که موضوع بسیار نگران کننده بوده و ممکن است در آینده تشدید نیز شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: روماتیسم ، مفصل ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.