پارسال مبلغ 825 میلیاردو 629 میلیون ریال از محل تسهیلات کمک های فنی و اعتباری به استان فارس تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شیراز؛ با نگاه هوشمندانه دولتمردان استان فارس شرایط مطلوب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فراهم خواهد شد .

مدیر امورسرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را یکی از نیازهای این بخش دانست و گفت : با نگاه هوشمندانه دولتمردان تدبیر و امید در استان فارس ،شرایط مطلوبسرمایه گذاری در بخش کشاورزی فراهم خواهد شد .

مهندس اسد شریفی ادامه داد : بخش کشاورزی در اقتصاد فارسبه جهت تاثیر فراگیری که می­ تواند در کلیه زمینه ها داشته باشد، از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی تصریح کرد: سرمایه و اعتبار به عنوان یکی از مهمترین نهاده های تولید، اهمیت به سزایی در افزایش سطح تولید فعالیت­های کشاورزیاقتصادی و افزایش بهره وری عوامل تولید دارد و در نتیجه عنصری کلیدی در رشد و توسعه این بخش محسوب می شود .

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارسبه تشریحبخشی از فعالیت های امور سرمايه گذاري سازمان جهاد کشاورزی استان فارس که از سال 1393 پی گیری و تاکنون ادامه دارد پرداخت و گفت : سرمایه گذاری براي تأمين و ايجاد اشتغال در بخش کشاورزی فارس يک امر ضروری و انکار ناپذير است.

وی افزود : پارسال مبلغ 825 میلیاردو 629 میلیون ریال از محل تسهیلات کمک های فنی و اعتباری به استان فارس تخصیص داده شد که از این میزان تعداد 2 هزارو 205 طرح به ارزش 799 میلیاردو 623 میلیون ریال در زیربخش های شیلات، صنایع تبدیلی، باغبانی، امور دام، منابع طبیعی، ترویج و آب و خاک معرفی شد و تعداد یکهزار و 900 طرح به مبلغ 763 میلیارد و 70 میلیون ریال به مرحله پرداخت رسیده که معادل 92 درصد از این تسهیلات تاکنون جذب شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد : مبلغ 626 میلیاردو 700 میلیون ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پارسال به استان فارس تخصیص داده شد که تعداد 239 طرح به ارزش 1989084 میلیون ریال با پیش بینی اشتغال 3080 نفر به بانک های عامل استان از جمله پست بانک، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سپه، کشاورزی و صندوق حمایت معرفی شد که از این میزان تاکنون تعداد 70 طرح به مبلغ 535 میلیارد و 283 میلیون ریال معادل 70 درصد تخصیص ،جذب شده است.

شریفی یادآور شد : پارسال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون نیز مبلغ 408 میلیارد ریال به استان فارس تخصیص داده شده و تاکنون تعداد 3 هزار و 893 طرح به مبلغ 1325168 میلیون ریال معرفی شده که از این میزان نیز تعداد یکهزار و 862 دستگاه به ارزش 627 میلیارد و 766 میلیون ریال به مرحله جذب رسیده است که معادل 154 درصد مبلغ تخصیصی است.

وی "از ثبت اطلاعات 9 هزارو 675 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد اشتغال کشور توسط کاربران سامانه ملی رصد در شهرستان ها خبر داد و گفت : 650 میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی بند (د) تبصره 11 بین بانک های کشاورزی، تجارت، ملت و صادرات توزیع و همچنین نظارت سازمان بر توزیع این تسهیلات توسط مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها در بین شعب بانک هر شهرستان درحال انجام است .

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس به پی گیری استمهال بدهی خسارت دیدگان از حوادث غیرمترقبه و تسهیلات مرتبط اشاره کرد و گفت : با پی گیری های به عمل آمده ، تسهیلات دریافتی عمده کشاورزان با هماهنگی بانک ها به مدت یک تا سه سال تمدید شده است.

ایشان همچنین پاسخگویی به 1320 نامه درخواست مردمی در سفر ریاست محترم جمهور به استان فارس را از دیگر فعالیت های مدیریت سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کردند.

انتهای پیام/گ




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.