به گزارش خبرنگار
حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان ، نگرانی ناشی از افزایش قیمت کالاهای اساسی و خوراکی های پر مصرف وجود دارد و این امکان که مردم برای تامین مایحتاجشان با مشکل مواجه شوند را تقویت می کند.
اگرچه مسئولان سعی دربرقراری آرامش در بازار را دارند اما افزایش میزان مصرف کالاهای اساسی برای ماه رمضان بهانهای برای گران فروشی اصناف به حساب میآید.
این در حالی است که در ماه رمضان سال جاری نیز کالاهای مورد مصرف مردم از افزایش قیمت بی نصیب نبوده اند به عنوان نمونه با افزایش 15 درصدی قیمت آش و حلیم روبه رو شدیم و با این افزایش قیمت، قیمت هر کیلو حلیم از 8 هزار و 500 تومان به 10 هزار تومان و قیمت هر کیلو آش از 7 هزار به 8 هزار و 500 تومان رسیده است.
به علاوه میتوان به افزایش قیمت 1000 تا 1500 تومانی گوشت گوسفندی هم اشاره کرد، این روزها نوبت افزایش قیمت 10 درصدی به لبنیات هم رسیده است.
مسئولان مختلف دولتی و صنفی پیش از آغاز ماه رمضان وعده دادند که قیمت لبنیات در این ماه افزایش نخواهد یافت حتی برخی مقامات صنفی پا را فراتر گذاشته و اعلام کردند، اصولا افزایش قیمت لبنیات برای همیشه منتفی شده زیرا بازار، کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد و آنها نیز از افزایش قیمت منصرف شده اند، حتی اگر دولت مجوز افزایش قیمت را به آنها بدهد.
با این حال روز یکشنبه نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در نشستی با خبرنگاران، افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات را اعلام کرد و دلیل آن را عدم توان دولت در پرداخت یارانه شیر و حمایت از دامداران دانست.
در حالی که محمد فربد نایب رئیس انجمن صنایع لبنی در این خصوص گفته بود که با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم در ماه مبارک رمضان لزومی برای افزایش قیمت این محصولات نمیبینیم.
این در حالی است که بررسی های میدانی خبرنگار ما در سوپرمارکت های سطح شهر تهران حاکی از آن است که گرانی لبنیات از روز دوشنبه با افزایش قیمت شیر برخی کارخانه های لبنی کلید خورده است.
با توجه به اینکه در حال حاضر مجوز رسمی برای افزایش قیمت از سوی دولت صادر نشده است، باید منتظر ماند و دید مسئولین دستگاههای نظارتی چه برخوردی با متخلفین این بخش انجام می دهند تا این نگرانی باعث کم رنگ تر شدن شیر سر سفره های مردم نشود.
انتهای پیام/