رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: حیوانات تاکسیدرمی شده با ارزش نظیر شاه گوف، کوچ میش، زرد بر و تعدادی پرنده در فروشگاه صید و شکار کشف و ضبط شد.

اتو نشر//کشف و ضبط حیوانات تاکسیدرمی شدهاحمد احمدی رئیس حفاظت محیط زیست بوکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به کشف و ضبط حیوانات تاکسیدرمی شده کم یاب اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری حیوانات تاکسیدرمی شده توسط یکی از فروشگاه‌های صید و شکار در شهرستان بوکان نسبت به دستگیری عامل و حیوانات تاکسیدرمی شده اقدام کردیم.

وی ادامه داد: از جمله حیوانات تاکسیدرمی شده کمیاب و با ارزش شاه گوف، زرد بر، کوچ میش و حیوانات دیگری نظیر اردک بلوطی، سگ آبی،  کی هو، کبک معمولی و جمجمه کوچ ارمنی کشف و ضبط شد.

‌ رئیس حفاظت محیط زیست بوکان افزود: عامل مختلف دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شد و همچنین حیوانات تاکسیدرمی شده نیز پس ازی صورت جلسه به انبار انتقال داده شده است.

وی افزود: تاکسیدرمی حیات وحش به یکی از شغل‌ها و سرگرمی‌های کاذب تبدیل شده است و عده‌ای سودجو برای کسب در آمد و منافع شخصی خود به محیط زیست آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌نمایند.

احمدی بیان کرد: عرضه و نمایش این تاکسیدرمی‌های در فروشگاه‌های شکار و صید هم باعث رنجش دوستداران محیط زیست شده  و هم در دید عمومی چهره‌ای ناخوشایند از خود بر جای می‌گذارد.

البته سازمان محیط زیست بوکان با تمامی توان با در دست داشتن مجوزهای قانونی با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار