نماینده قاره آسیا و اقیانوسیه در حذف روغن‌های pcvگفت: تا 700PPM موفق به امحا روغن‌های PVC شده‌ایم.

ساناز جعفرزاده نماینده وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اعلام دستاوردهای کنفوانسیون‌های بازل، روتردام، استکهلم اظهار داشت: تا سال 2028 کلیه روغن‌هایpcv بایستی حذف شوند و کشور ما توانمندی لازم در امحای آنها تا 700PPM را پیدا کرده و در تلاش هستیم تا احیای غیرحرارتی بالاتر از این اندازه را نیز در داخل کشور پیدا کنیم ولی تا 1000PPM را به صورت غیرحرارتی می‌توان امحا کرد.

وی گفت: روغن‌هایی که آلودگی بالاتر از 700PPBM را دارند  تنها 25 درصد از روغن‌های کشور را شامل می‌شوند و خطرناک‌تر بوده و حساس‌تر باید برخورد شوند.

نماینده وزارت نیرو با اشاره به در حال توسعه بودن کشور و تجربه اول خود در زمینه امحای روغن‌های pcv گفت: در نظر داریم روغن‌هایی که آلودگی‌ بالاتری دارند را برای امحا به روش احتراقی به کشورهای در حال توسعه صادر کنیم.

جعفرزاده گفت: در دو دوره دو نیروگاه کشور پایگاه استان تهران و گلستان را پاک‌سازی کرده‌ایم.

وی گفت: امیدواریم تا پایان مهلت مقرر جهانی با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادها 75 درصد روغن که آلودگی 700PPM یا کمتر از ان دارند به طور کل امحا و حذف کنیم.

رییس محیط زیست اداره توانیر در خصوص آلودگی کشور ایران گفت: نزدیک به 60 درصد روغن PCV در آسیا وجود دارد و این در حالی است که تنها 20 درصد از این حجم مدیریت شده و منطقه خاورمیانه و قاره آسیا بیشترین حجم روغن PCV مدیریت نشده و پسماند آن را در خود جای داده است.

وی در پایان گفت: اگر کشور ما این توانمندسازی را در خود ایجاد  و تقویت کند می‌تواند به عنوان یک ثلث ارایه دهنده خدمات برای دیگر کشورهای همجوار باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: موفقیت ، امحا ، روغن ، حذف ، pcv
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.