سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه خانه احزاب باید کار صنفی انجام دهد نه اینکه کار خطی و حزبی را دنبال کند، گفت: احزاب باید در ساختار سیاسی کشور و در کانال‌ها و مجراهای مشارکت مردم نقش داشته باشند.

سیدکمال سجادی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با آینده خانه احزاب اظهار داشت: ما خواهان این بودیم که خانه احزاب یک انجمن صنفی باشد و با مشارکت اکثریت احزاب و تشکل‌های عضو، این خانه مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه خانه احزاب نباید توسط یک گروه خاصی اداره شود، افزود: در صورتیکه همه احزاب و تشکل‌ها در مدیریت خانه احزاب مشارکت داشته باشند، خانه احزاب تبدیل به باشگاه احزاب می‌شود.

سجادی اضافه کرد: خانه احزاب باید کار صنفی انجام دهد و نه اینکه کار خطی و حزبی را دنبال کند.

سجادی با اشاره به اینکه احزاب باید در ساختار سیاسی کشور و در کانال‌ها و مجراهای مشارکت مردم نقش داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این صورت در آینده، احزاب با قوت بیشتری شکل می‌گیرند و از این رو می‌توانند فعالیت سیاسی مثمر ثمر و مناسبی داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از وزارت کشور برای زحمات زیادی که برای به بازگشایی خانه احزاب کشیده است، ادامه داد: اگر تعامل بین تمامی اعضای خانه احزاب ایجاد شود، آینده خوبی برای تعمیق تحزب در کشور به وجود می‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اعضای مجمع عمومی خانه احزاب در دومین مجمع فوق‌العاده که روز(پنجشنبه) 21 خرداد برگزار شد، با پیشنهاد انتخاب اعضای شورای مرکزی به صورت فراکسیونی با 64 رای از مجمع و 65 رای از فراکسیون موافقت کردند. 

در ادامه این نشست این بحث مطرح شد که اعضای 21 نفره شورای مرکزی به چه شکلی انتخاب شوند که دو الگوی انتخاب توسط مجمع عمومی و انتخاب توسط فراکسیون‌های اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل پیشنهاد شد.

برای دو الگوی پیشنهاد شده 131 حزب رای دادند که بر اساس این رای گیری 66 حزب به فراکسیونی بودن انتخابات شورای مرکزی و 65 حزب به انتخاب اعضای شورای مرکزی از سوی مجمع عمومی رای دادند و در نهایت مقرر شد که هر یک از احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل 7 عضو در شورای مرکزی داشته باشند که توسط فراکسیون مربوطه انتخاب می‌شوند.

ماده 15 اساسنامه خانه احزاب پس از ارائه پیشنهادات و رای‌گیری در دومین مجمع فوق‌العاده که روز(پنجشنبه) 21 خرداد برگزار شد، تصویب شد. همچنین براساس رای اکثریت، مدت زمان شورای مرکزی از دو سال به سه سال تغییر کرد. 

 علاوه بر این موارد، انتخاب 21 نفر برای اعضای شورای مرکزی خانه احزاب نیز در این جلسه به تصویب اعضا رسید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار