مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از2 هزار تن افزایش برداشت ماهی از استخرها و مزارع پرورش ماهی استان داشته باشیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛  میرآرمان واعظی در بازدید از استخرهای پرورش ماهی در اردبیل افزود: آبزی‌پروری در استان اردبیل که منطقه‌ای غیرساحلی بوده و ظرفیت تولید 30 هزار تنی انواع ماهیان سردآبی و گرمابی را دارد همچنان روند رو به رشد داشته و جزو مشاغل پررونق در استان به شمار می‌رود.

وی از افزایش سرانه مصرف ماهی در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: افزایش تولید انواع ماهی در سطح استان و دسترسی آسان به استخرهای پرورش ماهی مصرف‌کنندگان را به پای استخرها کشانده و سرانه مصرف ماهی را در استان به 10 کیلوگرم رسانده است.

واعظی با بیان اینکه در سال گذشته 7 هزار و 3 تن در استان اردبیل انواع ماهیان سردآبی و گرمابی توسط پرورش‌دهندگان در سطح استان تولید شده است، گفت:‌ در مورد فروش و عرضه در بازارهای مصرف هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و با افزایش تولید نیز می توان تمامی آبزیان تولیدشده را به فروش رساند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 6 میلیون بچه ماهی سردابی، 20 میلیون تخم چشم زده و 24 میلیون تخم سبز در مراکز تکثیر استان اردبیل انجام شده که علاوه بر تامین نیاز استان با توجه به کیفیت خوب و نبود بیماری در بین ماهی‌های تولیدشده، صادرات زیادی را به استان‌های همجوار دیگر داشته‌ایم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.