رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: محتوای برنامه های آموزشی و ترویجی باید علاوه بر توجه ویژه به افزایش تولید بهره برداران، سایر جنبه های زندگی آنان را نیز مورد توجه قرار داده و در مورد مسایل زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و فرآوری و فروش محصولات کشاورزی نیز برنامه ریزی نماید.

لزوم گنجانده شدن برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی در برنامه های ترویجیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ علی رضایی الماس افزود: واضح است کشوری که نتواند مهارت ها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آنها در اقتصاد ملّی به نحو موثری بهره برداری کند، قادر به توسعه در بخش های دیگر نخواهد بود.
وی تصریح کرد: توسعه اصول نوین کشاورزی و به تبع آن افزایش میزان عملکرد تولید محصولات کشاورزی ضرورت هایی برای تحول در سایر جنبه های زندگی روستاییان و بهره برداران کشاورزی پدیدار شده است.

رضایی الماس ادامه داد: هدایت موثر امور ترویجی مستلزم وجود تشکیلاتی منسجم و قوی است.

رییس اداره آموزش بهره برداران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: منابع انسانی به عنوان پایه اصلی ثروت ملت ها محسوب شده سرمایه مادی و منابع طبیعی عوامل تبعی و فرعی تولید هستند.

وی افزود: انسان ها عوامل فعالی هستند که سرمایه ها را متراکم ساخته و توسعه ملّی را به جلو می برند.

رضایی الماس تاکید کرد: ترویج کشاورزی را باید به عنوان مکتبی سازمانده برای کمک به حل مسایل و اشاعه اصول نوین و فناوری های مُدرن در زمینه های کشاورزی قلمداد کنیم.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.