آخرین تحولات یمن:

از تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در یمن تا ادامه تجاوز جنگنده‌های سعودی

یک منبع وابسته به دولت مستعفی یمن اعلام کرد فرستاده سازمان ملل در امور یمن بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس موقت در یمن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول وابسته به دولت مستعفی یمن از تلاش فرستاده سازمان ملل در یمن برای برقراری آتشبس در این کشور خبر داد. این مسئول یمنی با اشاره به دیدار اسماعیل ولد شیخ احمد با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن در ریاض گفت: دولت یمن با فشارهای زیادی از سوی سازمان ملل روبروست تا به آتش‌بس تن دهد. فرستاده سازمان ملل در امور یمن پس از شکست گفتگوهای صلح اخیر در ژنو، بار دیگر به منطقه بازگشته است.


این مسئول دولت مستعفی یمن افزود: با این حال ما خواستار برقراری آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای حوثی (انصارالله) از مناطق و شهرهای تحت کنترل آن هستیم.


این در حالی است که بمباران مناطق مختلف یمن به وسیله جنگنده‌های سعودی همچنان ادامه دارد. شبکه المسیره در خبری فوری از پنج بار حمله جنگنده های سعودی به مجز و سحار در استان صعده خبر داد. این شبکه همچنین گزارش داد در استان لحج، منطقه صبر، در عدن منطقه بیر احمد و در استان صعده، مناطق الرصیفات، رازح و الصافیه هدف حملات سعودی ها قرار گرفت.


در تحولی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد نیروهای طرفدار دولت مستعفی یمن ادعا کردند در جریان حمله آنها به نیروهای جنبش انصارالله در جنوب غرب این کشور، حدود 1200 زندانی به دست اعضای انصار الله آزاد شدند. یکی از نیروهای وفادار به دولت مستعفی گفت این زندانیان از زندان مرکزی تعز که در حومه جنوب غربی شهر قرار دارد آزاد شدند.


وی افزود با نزدیک شدن نیروهای وفادار به دولت (مستعفی) به زندان، حوثی‌ها درهای این زندان را باز کردند. بعد از این حمله، نیروهای وفادار به دولت مستعفی، کنترل این زندان را در دست گرفتند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۰ تير ۱۳۹۴
يعني واقعيت داره؟ اقاي بان کي مون بجز حق وحقوق همجنس گرايان وقت ميکنه به مسايل فرعي و نا چيزي مثل کشتار مردم يمن هم رسيدگي کنه
آخرین اخبار