خبرنگار الحره در وین فضای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، "میشل غندور" خبرنگار این شبکه در گفتگویی از وین درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک در این شهر و احتمال دستیابی طرفین به توافق گفت: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به محض بازگشت از تهران به وین، در این شهر با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامید و پس از این دیدار هیئت های آمریکایی و ایرانی هم به آنها ملحق شدند. 

ظریف در حاشیه این دیدار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص سفر به تهران و اهمیت این سفر گفت: من امروز برای دستیابی به توافق نهایی در اینجا هستم و گمان می‌کنم می‌توانیم این کار را انجام دهیم. از سوی دیگر کری هم مذاکرات دو جانبه با همتای ایرانی خود را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد. 

خبرنگار در ادامه گفت: فضای موجود تا حد زیادی مثبت است و وزرا در حال ورود به وین هستند که از جمله آنها می‌توان به ورود سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به وین اشاره کرد. 

وی در ادامه درباره وجود جدول زمان بندی شده برای گفتگوها یا صدور هرگونه بیانیه از آن گفت: همه اتفاق نظر دارند این مذاکرات که قرار است نیمه شب امشب به پایان برسد، امشب به پایان نخواهد رسید و به زمان بیشتری نیاز است و هیچ یک از طرف‌ها نمی‌توانند با قاطعیت درباره زمان اضافی مورد نیاز سخنی بگویند اما قدر مسلم این که تاکید می‌کنند این دور، آخرین دور مذاکرات است و این دور از مذاکرات به هیچ وجه به حال تعلیق در نخواهد آمد تا دور جدیدی از مذاکرات در آینده، برگزار شود.

این دور آخرین دور از مذاکرات است ولی به زمان بیشتری نیاز است که مدت آن مشخص نیست و هیچ یک از طرف ها هنوز موعد نهایی دستیابی به توافق نهایی را مشخص نکرده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار