عضو شورای شهر گفت:‌ کمیسیون ماده 100 و قضات نیازمند تعامل بیشتر برای بحث‌های تخصصی مطرح شده در این کمیسیون هستند.

قضات و کمیسیون ماده 100 نیازمند تعامل بیشتر هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی صابری عضو شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه) ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، به نکات قوت فقه اسلامی اشاره کرد و گفت: در کتاب فقهی کتاب قضا داریم که علیرغم عدم تفکیک اما قضا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: تفکیک فقه و شاهکارهای تلفیق‌ آن نشان می‌دهد که همواره قضا جایگاه خوبی داشته و حتی از حقوق غربی نیز جلوتر بوده است اما افسوس که جایگاه آن رعایت نشده و از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در قواعد و مسئولیت‌های مدنی جبران خسارت، پرداخت به قیمت روز استفاده نشده است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ریاست قوه قضاییه تصریح کرد: اظهارات اخیر ریاست قوه قضاییه در خصوص ماده 35 قانون اساسی بدون توجه به قانون عادی تاییدیه شورای نگهبان، نگرانی‌هایی را در پی داشته که وکیل دعاوی می‌تواند غیر از وکیل دادگستری باشد که این مسئله در دهه 60 مورد پذیرش قضات قرار نگرفت و بازگو کردن آن جالب نیست

عضو شورای شهر با اشاره به اتفاق اخیر قانون آئین دادرسی کیفری اضافه کرد: برازنده قانون آئین دادرسی کیفری نبود که متهمان سیاسی اجازه انتخاب وکیل آزاد نداشته باشند و وکلای آن‌ها باید در تایید قوه قضاییه قرار بگیرند.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ قوه قضاییه و شورای شهر، تاکید کرد:‌نمایندگان قوه قضاییه در کمیسیون‌های مختلف مدیریت شهری حضور دارند که انتظار می‌رود تعاملات آن‌ها بیش از گذشته باشد.

صابری افزود: بازنگری قانون جامع معلولان در دولت دهم آغاز شد و با خرد تمام کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه ماده 66 آن با چالش روبرو شد و مثله شد که باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد و طی لایحه‌ای از این قانون در دولت دفاع شود که انتظار می‌رود وزیر محترم با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور موجبات بازگشت آن را فراهم کند.

صابری تاکید کرد: ستاد مناسب سازی جانبازان و معلولین که در سال 84 ایجاد و در سال 87 آغاز به کار کرد، متاسفانه در سال 91 به حالت نیمه تعطیل در آمد که با پیگیری‌های اینجانب و مجتبی شاکری فعالیت خود را دوباره آغاز کرد که انتظار می‌رود مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد.

عضو شورای شهر در ادامه گفت: نمایندگان شورا افزایش یافته‌اند و انتظار می‌رود که آئین نامه داخلی شورا مورد بازنگری قرار گیرد.

صابری در پایان گفت: مشاوران پروژه شهر دسترس پذیر انتخاب شده‌اند که این مژده‌ای برای جامعه معلولان است تا شهر آمادگی بیشتر برای پذیر آن‌ها را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.