مهریه و جهیزیه‌های نامعقول منجر به ایجاد فشارهای مضاعف بر افراد و در نتیجه عدم تمایل به ازدواج شده است.

حمید رضا رحمانی، کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به فراری شدن جوانان دم بخت از ازدواج به دلیل مهریه و جهیزیه سنگین، اظهار کرد: باید به بهبود بینش و نگرش خانواده و جوانان به آنها تفهیم کنیم که زندگی موفق، به انتخاب آگاهانه بستگی دارد. نه یک جهیزیه و مهریه سنگین.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تغییر شرایط ازدواج در دو دهه اخیر عنوان کرد: با بالا رفتن توقع جوانان، تشکیل زندگی مشترک سخت شده ،این در حالی است که در گذشته با کمترین امکانات و درخواست‌ پرداخت مهریه کم، جوانان ازدواج می‌کردند. اما امروزه این فرهنگ آسان، بخاطر چشم و هم چشمی رو به زوال رفته است.

رحمانی با بیان این که اروزه مهریه به ابزاری برای تهدید شوهر و تضمینی برای دوام زندگی از سوی برخی زنان تبدیل شده است گفت: توقع پسران به دلیل اوضاع بد اقتصادی نسبت به جهیزیه از سوی خانواده دختر بالا رفته است. همین عوامل منجر به ایجاد فشارهای مضاعف و در نتیجه کاهش تمایل به ازدواج و عدم تشکیل بنیاد خانواده و... در برخی افراد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل رسانه ملی می‌تواند با ساخت فیلم‌هایی با  محتوای دروی از تجمل گرایی ذهنیت خانواده‌ها را نسبت به این معضل اجتماعی با ترویج ساده زیستی اصلاح کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار