سرنوشت یونان در اتحادیه اروپا در گرو همه پرسی پذیرش یا رد شرایط پیشنهادی بدهکاران است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آی 24 نیوز، سران اتحادیه اروپا برگزاری همه پرسی درباره شرایط پیشنهادی بدهکاران را آخرین فرصت یونان برای ابقا در اتحادیه اروپا می دانند. 

این درحالیست که الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – همه پرسی 5 ژوئیه (14 تیر) را فرصت مناسبی برای این کشور می داند تا در خصوص نحوه پرداخت بدهی ها توافق بهتری حاصل شود. 

 نخست وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی تواند سه شنبه (امروز) بدهی 1.6 میلیارد دلاری خود به صندوق بین المللی پول را پرداخت کند. امروز برنامه کمک مالی به یونان نیز منقضی می شود. 

وی در مصاحبه با شبکه "ای آر تی" یونان گفت با توجه به اینکه بانک های یونان هیچ پولی در حساب ندارند، بدهکاران اروپایی چطور می توانند انتظار داشته باشند این کشور بدهی خود را پرداخت کند.
در همین حین، برخی از سران اتحادیه اروپا نظیر آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – ، فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – و ماتئو رنتسی – نخست وزیر ایتالیا --  تاکید کردند رای موافق یونانی ها به همه پرسی 5 ژوئیه (14 تیر) به منزله حفظ کرسی یونان در اتحادیه اروپا خواهد بود. 

از آنجایی که خروج یونان از اتحادیه اروپا پیامدهای ناگواری را برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت، سران اتحادیه اروپا در تلاشند به هر نحو ممکن مذاکره در خصوص بحران مالی یونان را ادامه دهند. 

 انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار