قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت : ۳۰ درصد صنایع قطعه‌سازی کشور شامل بیش از ۵۰۰ کارگاه و کارخانه قطعه‌سازی و تولید متنوع لوازم یدکی در این استان مستقر هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ به نقل ازروابط عمومي سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي مهندس سيد مرتضي نيرومند اسكوئي با اعلام اين خبر افزود : در حال حضر 200 واحد توليدي در زمينه ساخت بدنه و اجزاي آن و همينطور ملحقات وسائل نقليه موتوري مشغول فعاليت هستند كه از اين حيث مقام اول كشوري راداريم

وي ميزان سرمايه گذاري و اشتغالزائي در 200 واحد را به ترتيب 4380 ميليارد ريال و پنج هزار نفر عنوان كرد .

وي ادامه داد : هم‌اکنون ۹۷ درصد قطعات تراکتور و ۳۵ درصد انواع قطعات خودرو و وسائط نقلیه سبک و سنگین کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود و وجود ۸ کارخانه تولید کامیونت و خودرو در استان ، آذربایجان‌شرقی را به سومین استان خودروساز کشور تبدیل کرده است.

نیرومند اسکوئی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از ۳ قطب مهم صنعت و اقتصاد کشور است، گفت : تبریز موتور محرک صنعت و تجارت کشور است و می‌تواند در کسب درآمدهای ارزی و صادرات کالاهای صنعتی، تجاری و کشاورزی به قطب مهم ملی تبدیل شود.

او یکی از راهبردهای دستیابی به چشم‌انداز صنعت خودرو را جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق توسعه زیرساخت‌های صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در کشور عنوان کرد. 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.