ابتلا به نوع نادری از ذات الریه و نیز عدم پذیرش درمان‌ها از سوی بدن سبب شد تا پزشکان به اجبار هر 4 دست و پای یک مادر را با وجود فرار او از بیمارستان قطع کنند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک مادر 35ساله به نام خانم تریسی رالف اهل کشور انگلستان در ماه ژانویه سال 2015 دچار بیماری پنومونی "ذات الریه" شدید شده و به دلیل عدم پاسخ بدن به درمان‌های دارویی با مسمومیت خونی ناشی از ذات الریه به نام شوک سپتی سمی مواجه شده است.

پنومونی مرگبار هر 4 دست و پای این مادر را از او گرفت + عکس

گفتنی است، در اثر این شوک او دچار ضعف و عدم کارکرد ریه و در نتیجه ناتوانی خون برای انتقال اکسیژن به بافت‌ها و ارگان‌های بدن شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان به دلیل خونریزی مغزی و سیاه شدن پاها و دست‌های این زن در نهایت مجبور به قطع اعضای سیاه شده بدن او شامل هر دو پا و کلیه انگشتان هر دو دست شده‌اند.

این زن تا قبل از اعلام خبر وحشتناک اجبار به قطع اعضای بدن حتی گمان نمی‌برده است که دچار چنین مشکل حادی شده و پس از آگاهی اقدام به فرار از بیمارستان محل بستری خود نیز کرده است.

شوک سپتی سمی که به دنبال پنومونی و مسمومیت خونی رخ می‌دهند با علائمی چون، درجه حرارت بالای بدن، تب در حدود 38 درجه سانتی‌گراد، ضربان قلب سریع، افت فشار خون، سرگیجه، مشکلات روانی مانند سردرگمی، کاهش تمرکز، کاهش جریان ادرار و مرطوب شدگی پوست صورت و از دست دادن سطح هوشیاری همراه است.

خانم رالف در اثر مسمومیت خونی حتی در حالت کما قرار گرفته است و پزشکان به ناچار او را به دستگاه ECMO که نوعی دستگاه پزشکی برای پمپ گردش خون از طریق یک ریه مصنوعی به اعضای بدن مانند قلب و مغز است، شده‌اند.

متاسفانه خونریزی در مغز این زن سبب شده تا پزشکان نتوانند از برخی دارو‌ها برای حفظ اعضای بدن او استفاده کنند و به ناچار مجبور به قطع پاها و انگشتان دست او شده‌اند.

پس از قطع اعضای سیاه شده بدن روند بهبود او به کمک درمان‌های پزشکی آغاز شده است و اعضای خانواده و دوستان او با جمع‌آوری مبلغ 100هزار پوند به او کمک کرده‌اند تا از اندام‌های مصنوعی مانند پای مصنوعی برای توانایی حرکت مجدد استفاده کند.

پس از انجام تمرینات فیزیوتراپی در عرض 6 ماه او قادر به راه رفتن بدون نیاز به عصا با استفاده از دو پای مصنوعی خود شده است.

این زن که تا قبل از این حادثه به عنوان یک فروشنده در یک سوپرمارکت مشغول به کار بوده است امیدوار است روزی مجددا به کمک پیشرفت‌های علم پزشکی قادر به استفاده از دست‌های خود شود.

در حال حاضر خانواده او مجبورند برای انجام اموری چون نظافت، پوشیدن البسه و غذا خوردن به این زن کمک کنند.

با وجود دارا بودن دو کودک خردسال این مادر امیدوار است بتواند وظایف مادری خود را به نحو احسن انجام دهد.

کودکان او نیز با تغییر بسیار شدید مادر خود کنار آمده همچنان او را دوست دارند پزشکان توصیه می‌کنند در هنگام ابتلا به سرماخوردگی هر چند خفیف افراد به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کنند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.