معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پتانسیل کم‌نظیر آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ هنر عکاسی موجب موفقیت و استمرار برگزاری جشنواره عکس رضوی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ محرمی در آیین رونمایی از پوستر چشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و در کنار آن جشنواره عکس رضوی موجب خلق آثاری ارزشمند دررابطه با آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف شده است.

وی فعالیت در جهت بسط و گسترس فرهنگ دینی و در راس آن فرهنگ رضوی را از اولویتهای کاری این اداره کل دانست و گفت: بهره گیری از قابلیت ها و پتانسیل هنری هنرمندان حوزه عکاسی و ایده پردازی و برنامه ریزی هدفمند در این حوزه می تواند منتج به نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ متعالی رضوی در جامعه گردد.
محرمی ارج نهادن به تلاشهای هنرمندان و اساتید فعال در عرصه هنرهای اسلامی و شناسایی هنرمندان جوان و زمینه سازی برای رشد و نوآوری و خلاقیت آنان را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: در همین راستا باید به صورت منسجم و نظام یافته عمل نموده و برای جذابیت فعالیتهای دینی و اسلامی برای نسل جوان جامعه از ابزارهای مختلف هنری بهره برد و جشنواره‌ی بین‌المللی امام را در این زمینه موفق عمل کرده است.

محرمی در ادامه با اشاره به برگزاری چندین جشنواره عکس در سطح بین‌المللی و سراسری در آذربایجان‌شرقی را از نقاط قوت این استان در حوزه‌ی هنر عکاسی عنوان کرد و گفت: جشنواره عکس رضوی فرصت مغتنمی برای حضور عکاسان حرفه‌ای و تازه‌کار و تعامل دو نسل هنر عکاسی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات هنری  است.

گفتنی است :در ادامه‌ی این آیین پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی رونمایی شد.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.