بحران مالی یونان بهای ‌جهانی نفت را یک دلار کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در معاملات امروز بازارهای آسیایی بهای جهانی هر بشکه نفت یک دلار کاهش یافت. همچنین بهای نفت خام آمریکا به کمتر از 59 دلار رسید که پایین ترین رقم در حدود 3 هفته اخیر محسوب می‌شود.

پس از آنکه طلبکاران حاضر به تمدید بسته کمک مالی به یونان نشدند و دولت این کشور به اجبار محدودیت‌های پولی را به اجرا گذاشت، بازارهای مالی در جهان با افت زیادی مواجه شد. در نتیجه بحران اقتصادی آتن، ارزش یورو به پایین ترین رقم در یک ماه گذشته رسید. ارزش سهام در آسیا نیز به دلیل قوت گرفتن احتمال خروج یونان از حوزه یورو، در حال کاهش است.
"ریک اسپونر،" تحلیلگر بازار نفت، در این باره گفت: می‌توان کاهش بیشتر بهای جهانی نفت را در آینده نه چندان دور پیش‌بینی کرد. اگر وضع بدتر شود، با کاهش اعتماد سرمایه گذاران مواجه می‌شویم.

بهای هر بشکه نفت برنت در ساعات اولیه امروز به 62 دلار و 20 سنت یعنی پایین ترین رقم یک هفته اخیر رسید. بهای نفت خام آمریکا نیز پس از رسیدن به رقم 58 دلار و 56 سنت در اوایل جلسه امروز که پایین‌ترین رقم از 9 ژوئن (19 خرداد) تاکنون بود، با یک دلار کاهش به 58 دلار و 63 سنت رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات روز جمعه 7 سنت کاهش یافته بود.

موسسه فیلیپ فیچرز پیش‌بینی کرد این هفته بهای نفت به دلیل وضع نابسامان یونان و مذاکرات بر سر فعالیت هسته‌ای ایران شکننده باشد.
امضای توافق جامع هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو 1+5 به تعلیق تحریم‌ها علیه تهران منجر خواهد شد و ایران اجازه می‌یابد صادرات نفت خود را افزایش دهد. در چنین شرایطی تعادل عرضه و تقاضا در بازار بر هم می‌خورد و احتمالا شاهد کاهش مجدد بهای نفت خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار