مدیرعامل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه بیان داشت: صبح امروز آب زاینده رود بعد از طی مسیر 140 کیلومتری وارد تالاب بین المللی گاوخونی شد.

صبح امروز آب زاینده رود پس یک دهه به تالاب بین المللی گاوخونی رسید

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رضا خلیلی ورزنه از اصفهان بیان کرد: آب زاینده رود با تلاش های بی وقفه مردم شرق اصفهان برای جلوگیری از برداشت های غیر مجاز، به تالاب رسید که 30 نفر در 13 روز از مسیر بند گلی تا بند مروان به دنبال کارهای مربوط به آن بودند.

وی با اشاره به اینکه موانع زیادی بر مسیر زاینده رود قرار دارد درواقع تا اینجا حدود 10 الی 20 درصد از کار پیش رفته است، گفت: اگر بحران کم آبی داریم اما با مدیریت صحیح و منسجم و یکپارچه می توان همین پساب ها را سویتالاب هدایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه این آب فقط دلتای تالاب را زنده می کند، گفت: همین میزان رسیدن آب امید برگشت پرنده ها، تنوع زیستی و پوشش گیاهی را افزایش داده و از تولید ریز گردها جلوگیری و اقلیم اصفهان را معتدل تر می کند.

خلیلی ورزنه ادامه داد: اگر یک روز مردم منطقه از آب زاینده رود غافل شوند دوباره چپاول ها و برداشت های غیر مجاز آغاز می شود و نیاز به اجرای قانون برای جمع آوری پمپ های بستر رودخانه و برداشت های غیر مجاز است و باید برداشت های غیر مجاز برای احیای تالاب بین المللی گاوخونی حذف شود.

وی با بیان اینکه حجم آب ورودی به تالاب بین1 تا 2 متر مکعب در ثانیه است، گفت: صبح امروز آب زاینده رود بعد از طی مسیر 140 کیلومتری وارد واحد اول کفه تالاب گاوخونی شد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: آب ، تالاب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.