تارا‌ اوتادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بحث تجاری در «پنج‌تا‌پنج» مطرح نبود/ برای بخش هنر‌ و‌ تجریه فیلم نمی‌سازم

این بار برای بخش هنر‌ و‌ تجریه فیلم نمی‌سازم چون دوست دارم غیر از مخاطب خاص به مخاطب عام هم توجه کنم.

بحث تجاری در «پنج‌تا‌پنج» مطرح نبود/ برای بخش هنر‌ و‌ تجریه فیلم نمی‌سازمتارا‌‌‌ اوتادی کارگردان سینما که اولین تجربه کارگردانی بلند سینمایی خود را با ساخت فیلم "پنج‌تا‌پنج" شروع کرد در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص انگیزه تولید این فیلم به عنوان اولین کار و استفاده از هنرمندان بزرگ در این فیلم گفت:به هر‌حال ساخت فیلم اول برای هر کارگردان مثل یک رویا است و برای من این رویا تحقق پیدا کرد. من از همه چیز فیلم از تولید گرفته تا کار با بزرگان و اکران راضی هستم، فقط نوع اکران هنر و تجربه آدم را اذیت می‌کند.

این کارگردان در خصوص بازخورد مخاطبان از فیلم «پنج‌تا‌پنج» بیان کرد:بیشتر بازخورد مثبت گرفتم اما بازخورد منفی زیادی هم داشتم اما همین که به عنوان اولین فیلم، فیلمی بسازید قابل بحث باشد یعنی ذهن مخاطب را درگیر کند، انتقاد کنند و حرف مثبت و منفی بزند جای امیدواری دارد.

وی در خصوص توجه به بحث تجاری در فیلم بیان کرد:به هیچ عنوان بحث تجاری در این فیلم برای من مطرح نبود، اگر به این موضوع فکر می‌کردم در ابتدا از بازیگر زن استفاده می‌کردم چون جای کار داشت یعنی زن، مادر و دختر صابر که در مورد آنها در فیلم صحبت می‌شود را می‌توان با یک فلاش‌بک در فیلم گنجاند و در پی آن به جلب مخاطب و فروش بیشتر فکر کرد و سیستم ساخت فیلم را عوض کرد.

وی افزود: در اصل دوست داشتم که به نمایشنامه وفادار بمانم و ضمن اینکه می‌خواستم مخاطب آن چیزی را که خودش را برداشت کند نه اینکه من چیزی را به خورد آنها بدهم.

اوتادی‌ اظهار داشت: فیلم بعدی نیز‌ اقتباسی از یک کار اروپایی است چون به نظرم نوشته‌ها و ادبیات اروپایی اینقدر قرص و محکم هستند و ابعاد انسانی و هنری در آنها در نظر گرفته شده که می‌توان برای سینما بسیار مفید دانست و با تلفیق این ادبیات با صنعت سینما می‌توان کمک شایانی هم به ادبیات و هم به سینما کرد.

اوتادی‌ ادامه داد: این بار برای بخش هنر‌ و‌ تجریه فیلم نمی‌سازم چون دوست دارم غیر از مخاطب خاص به مخاطب عام هم توجه کنم و فیلمی بسازم که عامه پسند باشد چون هر کارگردان و فیلمسازی دوست دارد دیده شده و با عامه مردم ارتباط برقرار کند، زیرا ذات هنر این است.

وی در مورد دلیل حضور فیلمش در بخش هنر و تجربه گفت:من 2 سال پیش این فیلم را ساختم زمانی که سینمای هنر و تجربه وجود نداشت، اما بعد از اینکه با مزایای این بخش آشنا شدم از آن استقبال کرده و فیلمم را به هنر و تجربه دادم.

اوتادی‌ در پایان معایب و مزایای سینمای هنر و تجربه را این گونه بیان کرد: طول زمان جلسات متعدد نقد و بررسی، اکران طولانی و در پی آن نزدیک‌تر شدن به مخاطبان و بیننده‌ها از مزایای سینمای هنر و تجربی است که برای فیلم و کارگردان موفقیت بزرگی است اما تک سانس بودن و‌سانسهای پراکنده، مخاطب را سردرگم می‌‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار