طرح قرآنی ۱۴۴۹ به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی در این استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی،اظهار داشت: در سال جاری همه برنامه های ماه مبارک رمضان و ایام اوقات فراغت در کانون های مساجد این استان بر محور قرآن تدوین شده است.

محمد هادی نیا،افزود: طرح قرآنی 1449 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در 84 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان آغاز شده است.

هادی نیا تاکید کرد: در سال جاری  همزمان با سراسر کشور، حفظ و تفسیر آیه به آیه سوره  مبارکه "یس" در دستور کار این طرح قرار دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همچنین به مدت زمان  اجرای این طرح در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و افزود: طرح قرآنی 1449 همزمان با ماه مبارک رمضان در استان آغاز شده و تا 12 شهریور سال جاری ادامه دارد.

وی همچنین کانون فرهنگی هنری نورالمبین سردرود(تخصصی قرآن) را مجری این طرح در استان آذربایجان شرقی عنوان و اعلام کرد: روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، محتوای آموزشی طرح قرآنی 1449 است که به صورت 20 جلسه حضوری در کانون های مساجد این استان برگزار خواهد شد.

هادی نیا خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام و کلاس‌بندی مخاطبان، کلاس های روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت آن به‌ همراه جلسات ارائه محفوظات و رفع اشکال در 20 جلسه برگزار شده و مخاطبان تحت نظر معلمان دوره‌ ها و با استفاده از رسانه‌های آموزشی، عبارات و آيات مربوطه را حفظ کرده و کارنامه مربوطه را دریافت خواهند کرد.

هادی نیا در پایان، تشویق و ترغیب عموم مردم به حفظ آیات موضوعی قرآن کریم به عنوان یک ارزش اسلامی، ترویج باورها و رفتار بر اساس آموزه های قرآنی جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی برای دستیابی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را از اهداف برگزاری طرح قرآنی 1449 در این استان عنوان کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.