از توانمندی نخبگان در فرآیندهای اجرایی چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه و پیشرفت استانی و ملی استفاده می شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد،در اولین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری بر اهمیت بهره گیری از توانمندی نخبگان در فرآیندهای اجرایی با هدف توسعه و پیشرفت استانی و ملی تأکید شد.

بنیادین، رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: شورای علمی بنیاد با هدف برنامه ریزی فعالیت های اجرایی، هماهنگی امور و ارزیابی فعالیت ها براساس سیاست ها و برنامه های کلان بنیاد نخبگان تشکیل شده و نقش کلیدی در برنامه های راهبردی بنیاد نخبگان استان خواهد داشت.

مجتبی بنیادیان با اشاره به برجستگی و کارآمدی اثرگذاری نخبگان در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش های اسلامی، افزود: فعالیت های نخبه بايد بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه و توانمندی های ذاتی از یک سو و خبرگی، تخصص و توانمندی های اکتسابی از سوی دیگر، موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت و اعتلای کشور شود.

دکتر مرتضی هاشم زاده، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهرکرد هم با اشاره به توانمندی نخبگان در تبدیل ایده و فکر به ثروت و تأثیر در اقتصاد جامعه، گفت: ما باید با حرکت به سمت کیفی سازی صنعت کشور، به رقابت با دنیا بپردازیم.

دکتر شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد نيز در این نشست، اساس کار بنیاد نخبگان را فکر و اندیشه سیستماتیک دانست و خواستار برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از ظرفیت نخبگان در برنامه ها و اهداف توسعه استان چهارمحال و بختیاری شد.

سید نعیم امامی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری هم یکی از وظایف بنیاد نخبگان را شناسایی استعدادها و افراد توانمند دانست و گفت: با ورود نخبگان به بخش های مختلف جامعه، بسیاری از مشکلات کشوری و استانی رفع می شود.

لزوم تشکیل و فعالیت کارگروه های تخصصی بر اساس نیاز دستگاه های اجرایی استان، اعمال نتایج آمایش سرزمین در فرآیند تصمیم سازی کارگروه ها، کاربردی کردن نظرات نخبگان، حضور نخبگان در شوراهای برنامه ریزی و کمیته های تخصصی استان، همکاری با پارک علم و فناوری، دانشگاهها و مراکز صنعتی، کشف و شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی استان از سایر مباحث این نشست بود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.