رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کشت زیر پلاستیکی محصولات جالیزی در شهرستان طبس را از بهترین نوع کشت محصولات جالیزی در استان دانست وافزود: با توجه به کیفیت بالای تولید این محصول به استان‌های همجوار نیز صادرات داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ ولی‌پورمطلق گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تن محصولات جالیزی (خربزه و هندوانه) از مزارع زیر کشت این محصولات در سطح استان تولید شود.

وی افزود: کار برداشت محصولات جالیزی در استان از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد که بیشترین میزان تولیدات این محصول مربوط به شهرستان بشرویه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این محصول در تمام شهرستان‌های استان کشت می‌شود، تصریح کرد: عمدتا این محصولات در شهرستان‌های بشرویه، طبس، قاین، نهبندان، سرایان و زیرکوه کشت می‌شود.

ولی‌پورمطلق به خسارت‌های که به محصولات جالیزی وارد می‌شود اشاره کرد و افزود: این خسارت‌ها شامل مگس خربزه، سرخرطومی، شته و مگس جالیز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین کشت زیر پلاستیکی محصولات جالیزی در شهرستان طبس را از بهترین نوع کشت محصولات جالیزی در استان دانست و یادآور شد: با توجه به کیفیت بالای تولید این محصول به استان‌های همجوار نیز صادرات داریم.
 
انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.