در راستای توسعه مشارکت های مردمی و بهره مندی ازظرفیت های مردمی، کارگروه تشکل های مردم نهاد در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از گرگان؛ مدیر کل این دستگاه اجرایی با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت‌های مردمی درحوزه فرهنگی کشور و همچنین دستور مساعد معاون محترم رییس جمهور ومقام عالی درتاسیس خانه  تشکل‌ها، کار گروه تشکل‌های مردم نهاد در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  تشکیل و آغاز به کار کرد.

ابراهیم کریمی با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت های مردمی درتوسعه ورونق 3حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان افزود: به منظور تسهیل فرایند راه اندازی، بهره‌مندی از توان مشورتی نهادهای مردمی و استفاده علمی از سرمایه های فکری و انسانی آحاد جامعه و بهره مندی از سرمایه های اجتماعی علاقمند به فعالیت در زمینه گردشگری، حفاظت از مواریث فرهنگی و ترویج صنایع دستی، زمینه های لازم حقوقی، اداری و پشتیبانی جهت راه اندازی خانه تشکل های مردم نهاد استانی، اجرایی و عملیاتی شد.

ابراهیم کریمی در ادامه ضمن برشمردن اهداف تشکیل این کارگروه دراستان، افزود: تسریع در برنامه ریزی‌ها و اثربخشی فعالیت‌های سازمان، تشکل های مردم نهاد و ارگان های مرتبط، آسیب شناسی، رفع موانع، مشکلات و سازماندهی تشکل ها در واحدهای مشخص و هم افزایی و بهره مندی از تجربیات، افکار و ایده های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهداف راه اندازی این تشکل های مردم نهاد است.

وی در ادامه تسهیل فرایند‌های اداری و ایجاد انگیزه برای فعالیت های داوطلبانه درراستای سیاست‌های تشویقی سازمان و احترام به جایگاه ارزشمند مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد فعال و هم افزایی و همکاری بیشتر با سازمان های مردم نهاد و همچنین برگزاری نشست‌های هم اندیشی، دوره های آموزشی، کارگاه های تخصصی و توانمند سازی را از دیگر اهداف تشکیل کارگروه تشکل های مردم نهاد عنوان کرد.

کریمی همچنین در این راستا از برگزاری اولین همایش تشکل های مردم نهاد خبرداد و گفت: با رویکرد توسعه مشارکت های اجتماعی اقدام به برگزاری اولین همایش تشکل های مردم نهاد دراستان شده است.

وی ضمن اعلام حضور مدیر کل دفتر امور مجامع وتشکل های مردم نهاد، رییس دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی و همچنین رییس پژوهشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این همایش ادامه داد: آیین افتتاح خانه تشکل های مردم نهاد ، انتخاب نماینده خانه تشکل های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و پنل تخصصی هم اندیشی تشکل ها از برنامه های این همایش می باشد.

کریمی خاطر نشان کرد: این همایش 11 تیر ماه در سالن همایش های استانداری گلستان بر گزار خواهد شد.

وی درپایان اظهار امیدواری کرد: با حمایت از تشکل های غیردولتی و همکاری های مرتبط با حوزه های سه گانه این اداره کل، زمینه های توسعه و رونق میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری دراستان گلستان بیش از پیش فراهم شده و شاهد رونق وشکوفایی منطقه باشیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.