مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: تا کنون 3 هزارو 38 کنتور به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در روستاهای استان تعویض شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد، روشن روان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: در خرداد ماه سال جاری طرح آبرسانی سیار در 36 روستا اجرایی شد که پیش بینی می شود تا تیر و مردادماه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته از 865 روستای استان 248 روستا با تنش آبی مواجه بوده که از این رو طرح آبرسانی سیار در 148روستا با جمعیت 89 هزار نفری اجرا یی شده است.

روشن روان گفت: تنها 115 تانکر برای آبرسانی به روستاها در در دست داریم که به علت کمی تعداد تانکرها امکان پوشش بیشتر روستاها برای اجرای طرح آبرسانی وجود ندارد.

وی به شناسایی هزار و 17 انشعاب چاه غیر مجاز در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 635 انشعاب قطع و برای352 انشعاب دیگر بخاطر داشتن شرایط مکانی مناسب مجوز صادر شده است.

روشن روان گفت: انشعاب غیر مجاز چاه آب در روستاها، استفاده از آب شرب برای آبیاری صیفی جات وسیراب کردن سه و نیم میلیون دام با آب شرب را علت مواجه شدن با مقوله ی کم آبی در روستاها عنوان کرد.

وی میزان تولید آب در سال 93 را 23 میلیون 338 هزار متر مکعب عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی هدر رفت آب در استان را 47درصد اعلام کرد وافزود: بخشی از این هدر رفت مربوط به شبکه های فرسوده و بخشی دیگر خرابی و درج نشدن دقیق میزان مصرف آب بر روی 10 هزار کنتور است.

وی گفت: به طور متوسط به ازای هر یک نفر در روستا حداکثر 100 لیتر آب باید مصرف به طوریکه هر فرد با 40 لیترمصرف از آب نیازش تامین می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: در مجموع 31 مجتمع آبرسانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 52 درصد در دست است که 370 میلیارد ریال برای اجرای این طرح تا کنون هزینه شده و 2 هزارو 800 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه ها نیاز است .

روشن روان خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهور به استان مقرر شد 12 مجتمع آبرسانی در سال 94 با دریافت اعتباری بالغ بر450 میلیارد ریال در دستور کار قرار گیرد ضمن آنکه پرداخت 550 میلیارد ریال درسال 95 برای انجام این طرح درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بجنورد ، تعویض ، کنتور ، روستا ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.