یک متخصص دندانپزشکی با اشاره به شستشوی حفره ریشه دندان با محلول جدید، گفت: ساخت نوعی محلول جدید با ویژگی‌های برتر برای شستشوی ریشه دندان انجام شد.

عباس اجلالی متخصص دندانپزشکی خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این محلول افزود: عمل پاکسازی فضای داخلی ریشه از میکروبهای ناخواسته و همچنین بقایای بافتی را تضمین می‌کند و مانع عفونت‌های احتمالی بعدی می‌‌شود. 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون از محلول‌های مختلفی برای شستشو استفاده می‌شود که هر یک نقاط مثبت و منفی خود را از جهت قیمت و نیز کارایی از جمله میزان نفوذ آنها به داخل حفره ریشه، میزان پاکسازی و احتمال ایجاد حساسیت در بافت‌های مجاور دارند. 

اجلالی در ادامه تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح در مراحل آزمون‌های حیوانی و انسانی می توان از این ماده به عنوان جایگزین محلول‌های موجود استفاده کرد. 

متخصص دامپزشکی با اشاره به ارزانی، در دسترس بودن و خواص زیست سازگاری این ماده خاطر نشان کرد: ارزیابی های آزمایشگاهی روی 20 دندان آسیای بزرگ سالم که به علت مشکلات لثه یا برای زیبایی خارج شده بودند، نشان می‌دهد این محلول علاوه بر مزایای ارزان بوده و در دسترس بودن با پیوند با ذرات باقیمانده و ریشه به راحتی آنها را خارج کرده است و از نظر میکروب زدایی هم بهتر از نمونه‌های موجود عمل می کند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار