به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛نرم افزار اکسل از برنامه های محبوب و کاربردی آفیس است. از این نرم افزار می توان برای انجام طراحی، حسابداری و ... بهره برد. حال در دریچه تصمیم داریم آموزش هایی کاربردی نسبت به نیازهای شما کاربران را آماده کنیم.همچنین شما می توانید در بخش نظرات آموزش ها، فرمول ها و سبک های مورد نظر خود را درخواست کنید تا در گزارش های بعدی برایتان آماده کنیم.
شما در اکسل می توانید با استفاده از جدولی متشکل از ردیفها و ستونها، دادهها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین دادهها به انجام محاسبات پردازید. اما همان طور که می دانید، برای جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM بهره برد.جالب است بدانید با استفاده از یک کلید ترکیبی ساده می توان اعداد یک ستون یا سطر را جمع کرده و از استفاده مکرر و خسته کننده فرمول SUM جلوگیری نمود.
در این ترفند تصمیم داریم نحوه جمع سلول ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو کنیم.
ابتدا سلول های که قصد دارید جمع کنید را با ماوس انتخاب کنید.
سپس کافی است کلید ترکیبی ALT و = را فشار داده تا عملیات جمع سلول ها انجام شود.
به عنوان مثال، ما سه سلول ۱،۲ و ۳ را انتخاب کردیم و پس از انجام مراحل بالا، حاصل جمع آن در سلول شماره ۴ نمایش داده شد.
انتهای پیام/
قبلا حتماً کلمه sum رو مینوشتم و مراحل رو انجام میدادم
البته اگه قرار باشه فقط اعداد جمع بشه نظر دوستم صحیحه که با موسی میشه در پایین جمع رو دید
ولی اگه خواسته باشیم جمع اعداد رو در اکسل ثبت بشه این هم روش خوبیه
هزینه کردیم جمع هزینه90تومان شده حالاچطورمیتوانیم به کمک اکسل سریع وآسان بدانیم کی بدهکاراست وکی بستانکار