کشف گونه‌های جدید جانوری با نام ابوموسی در منطقه خلیج‌فارس به دست اساتید دانشگاه تهران انجام شد.

رضا ندرلو دکترای زیست شناسی جانوری سیستمی تک و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، از کشف گونه‌های جدید جانوری در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان و ابوموسی خبر داد. 

وی در ادامه افزود: تاکنون 250 گونه جدید در منطقه خلیج‌فارس کشف شده است که چهار گونه جدید هم در حال اضافه شدن به این تعداد است، که این آمار 7 الی 8 درصد آن به صورت اندمیک در این مناطق وجود دارند و سایر انواع این گونه‌ها در مناطق دیگر کره‌ی زمین هم یافت خواهد شد. 

گفتنی است، اخیرا جمعی از اساتید دانشگاه تهران در قالب تیمی 7 نفره به بررسی و کشف گونه‌ای جدید از خرچنگ عنکبوتی پرداختند که این گونه با نام ابوموسی به ثبت رسیده است. 

ندرلو همچنین گفت: در سال 2011 هم گونه‌ای دیگر از خلیج‌فارس توسط وی کشف شده است که البته این گونه انحصارا در خلیج‌فارس یافت نمی‌شود اما به دلیل اینکه type آن از این منطقه است با این نام در جهان شناخته می‌شود. 

استاد دانشگاه تهران افزود: کشف گونه‌های جدید جانوری در هرمنطقه به تکمیل لیست تنوع زیستی در آنجا کمک می‌کند که این امر به عنوان پایه‌ای برای سایر علوم مطرح می‌شود و بر چالش‌های محیطی و حتی سایر مسائل تاثیر گذار خواهد بود. 

در واقع تنوع زیستی می‌تواند در شاخه‌های اکولوژی، زیست‌فناوری و سایر علوم که به تعامل انسان و محیط می‌پردازد اثر بگذارد. 

ندرلو همچنین از طرح جدید درباره تاثیر این گونه و تنوع زیستی بر گرمایش زمین خبر داد که به دست وی در قابل کار تیمی در دست اقدام خواهد بود. 

شایان به ذکر است دکتر ندرلو از سال 2009 تاکنون موفق به کشف 10-12 گونه جدی جانوری  از خرچنگ‌ها شده است. 


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.