شهردار شهریار گفت: یکی از بهترین راهکارهای توسعه و تحقق پروژه های عمرانی مشارکت فعالانه بخش خصوصی است که تحقق این امر خطیر با حمایت بدنه مدیریت شهری امکان پذیر خواهد شد.

مسعود رهنما، شهردار شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به محدودیت منابع مالی شهرداری‌ها در سنوات اخیر اظهار کرد: تامین اعتبارات و درآمد شهرداری ها از دو بازوی قدرتمند عوارض‌های قانونی و جرایم حاصله از کمیسیون ماده صد محقق می‌شود که هر دوی این موارد با مشکلات و محدودیت‌های خاص به خود مواجه است.

وی در ادامه افزود: بعنوان نمونه با کاهش ساخت و سازها، درآمد شهرداری‌ها نیز کاهش می‌یابد که آخرین تجربه چنین امری مربوط به سال گذشته است که صدور جواز ساخت و ساز از سوی شهرداری شهریار 70 تا 80 درصد کاهش یافت و تامین درآمد از محل عوارض کمیسیون ماده 100 نیز به نوعی شهر فروشی محسوب می‌شود که با سیاست‌های طرح تفصیلی منافات دارد.

رهنما در ادامه عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود بهترین راهکار برای مدیریت شهری، مشارکت و تقویت حضور فعالانه بخش خصوصی است که این مهم مستلزم حمایت بدنه مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است.

شهردار شهریار در پایان تصریح کرد: خوشبختانه با همیاری و پشتیبانی شورای شهر شهریار مصوبات خوب و مطلوبی در این خصوص تصویب شد و دست شهرداری شهریار را برای توسعه مشارکت بخش خصوصی بازگذاشته و با توجه به تدابیر و برنامه ‌ریزیهای تدوین شده امید آن داریم در آینده حضور سرمایه‌گذاران در شهر شهریار بیش از پیش تقویت شود که بطور یقین در تسریع رشد و شکوفایی شهری، نقش بسزایی را ایفاء می‌کند و شهر را به نقطه مطلوبی سوق می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.