معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری مازندران عقده های روحی و بعد روانی را از دلیل اصلی بسیاری از جرائم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، علیرضا یونسی رستمی در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان گفت: در علل روانیِ ناکامی ها و کمبودهای عاطفی، بی مهری ها، احساس نا امنی و حسادت موجب می شود که فرد به نوعی واکنش نشان دهد که یکی از مظاهر آن سرقت خواهد بود.

به گفته وی فقر، محرومیت از مهر پدر و مادر، جبران احساس حسادت به دیگران، آرزوی به دست آوردن اشیای پر زرق و برق و صدمه زدن به دیگران به خاطر تخلیه عقده های روحی را دلایل روانی بروز جرائم در جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی و امور اجتماعی استانداری مازندران گفت:وضعیت و بد اقتصادی، بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی جوانان ما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

رییس کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت استان، گفت: الگوهای غلط تربیتی، سستی باورهای دینی، سقوط ارزش های اخلاقی، طلاق والدین و ... از عوامل اجتماعیِ تشدید کننده این آسیب به شمار می رود.

وی با تاکید بر اجرای طرح پیشگیری و مقابله با سرقت ابلاغی شورای امنیت کشور، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در راستای صیانت از اموال شخصی توسط پلیس با همکاری رسانه ها و صدا و سیما، نصب دوربین های مداربسته در بانک ها و اماکن عمومی و اجرای گشت های انتظامی در مناطق آلوده باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: عقده ، روحی ، منشا ، جرائم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.