فوتبالیست‌های دهه هفتاد کشورمان نیز همپای دیگر مردم مسلمان ایرانی در ماه مبارک رمضان فریضه الهی روزه را به جا می‌آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، برخی از فوتبالیست‌های، دهه هفتاد کشورمان در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان به گفتگو پرداخته‌اند.

میناوند: حتی در اتریش هم روزه می‌گرفتم
 
 مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: در زمان بازی گری‌ام با روزه گرفتن و فوتبال بازی کردن در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداشتم، من حتما در زمانی که در کشور اتریش و در تیم اشتورم گراش بازی می‌ کردم در ماه رمضان روزه می‌گرفتم و این موضوع یک قدرت ذهنی و روحی برای من محسوب می‌شود و اگر روزی در این ماه بنابر هر دلیلی نتوانم این فریضه الهی را به جا آورم به شدت احساس گناه خواهم کرد.
 
 نیکبخت: روزه گرفتن به من قوت می‌دهد
 
 علیرضا نیکبخت‌ واحدی بازیکن سابق تیم‌های استقلال وپرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران ابراز داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان یکی از واجبات دین ماست و این فریضه دینی را باید با خلوص نیت به جا آورد هر چند که ما به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنیم ولی به خاطر مسلمان بودن تا زمانی که آسیب جدی بدنی نبینیم باید واجبات دینی را را رعایت کنیم البته روزه گرفتن همیشه به من قوت می‌دهد و نیرویی که از گرفتن روزه  می‌گیرم خیلی کمکم می‌کند.
 
خوشبختانه مسئولان برگزاری لیگ ایران در چند سال اخیر تمهیداتی اندیشه‌اند تا با برگزاری بازی‌ها در زمان بعد از افطار فشار کمتری به بازیکنان وارد شود.
 
شاهرودی: روزه انرژی لازم را به ورزشکار می‌رساند
 
رضا شاهرودی مدافع اسبق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران خاطر نشان کرد: در ورزش حرفه‌ای با روزه گرفتن ، دو ماه زمان لازم است تا بدن ورزشکار به حالت عادی برگشته و ریکاوری شود در زمان ریاست عابدینی در فدراسیون فوتبال وی به انجام بازی‌ها قبل از افطار اعتقاد داشت و این موضوع خیلی به بازیکنان فشار می‌آورد، اگر چه بر ما واجب است در ماه مبارک رمضان تمام فریضه‌های دینی را به جا آورد اما در کنار آن کسانی که ورزش را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، باید انرژی لازم را به بدن خود برسانند و روزه‌گرفتن به این مسئله خیلی کمک می‌کند.
 
جمشیدی: اعتقادات ما روزه گرفتن را واجب می‌کند

پژمان جمشیدی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران گفت: هر چند روزه گرفتن در ماه‌های گرم و طولانی سال کاری بسیار سخت است ولی اعتقادات و اصول دینی هر شخصی وی را مکلف به گرفتن روزه می‌کند.

 همگی مسلمانان باید در این ضیافت الهی شرکت کرده و از برکات ماه مبارک رمضان بهره مند گردند ورزشکاران هم از این قاعده مستثنی نیستند.
 
 دین محمدی: ورزشکار با روزه گرفتن مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد
 
 سیروس دین محمدی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: هرچند ورزش کردن با زبان روزه دشوار است اما حتم داشته باشید که ورزشکاران با روزه گرفتن خیلی مورد لطف خداوند قرار گرفته و با توکل بر خداوند بر دشواری روزه داری فائق خواهند آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار