رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ضروری است برای بررسی مشکلات مرتبط با کم‌آبی و حل آنها، بسته‌ای سیاستی و اجرایی تدوین شود.

عباس رجایی نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به موضوع بحران آب در کشور گفت: بحران کم‌آبی باید فرصتی تلقی شود تا از این طریق به طور جدی و به سرعت مشکلات آب حل شود.

وی با بیان این که برای تأمین آب 12 راهکار عملیاتی پیشنهاد داده‌ایم، افزود: باید اعتبارات لازم برای این پیشنهادات درنظر گرفته شود چرا که موضوعات مرتبط با کم‌آبی توجه ملی را طلب می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس متذکر شد: همچنین در راستای مدیریت مصرف آب، 5 راهکار عمده ارائه کرده‌ایم که باید مورد برنامه‌ریزی و اعتبارات آن تأمین شود.

رجایی با بیان این که دیگر روش‌های معمولی و سنتی جوابگوی تأمین و مدیریت آب نیست، بیان داشت: باید در مدیریت آب به روش‌های هایتک و نوین متوصل شویم که مجموع این موارد می‌تواند مشکلات در زمینه آب را حل و فصل کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه در رابطه با عزم و توجه ملی مسئولین نسبت به بحران آب گفت: در حال حاضر صحبت‌هایی انجام شده تا توجه ویژه‌ای در زمینه آب و کشاورزی در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد.

رجایی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت در زمینه موضوعات مرتبط با بحران آب به یک بسته سیاستی و اجرایی نیاز داریم تا راهکارهای اعلام شده را در آن مدنظر قرار دهیم، در غیر این صورت نتایج مطلوبی در زمینه کمبود آب نخواهیم داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کم ابی ، برنامه ششم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار