درپی افزایش تقاضای نفت درآمریکا و گفت‌وگوهای نه چندان موفق مربوط به مشکل هسته ای ایران، افزایش بهای جهانی نفت ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روسی ریافان، درپی افزایش تقاضا درآمریکا و گفت‌وگوهای نه چندان موفق مربوط به مشکل هسته ای ایران، افزایش بهای جهانی نفت ادامه دارد. 

به نوشته این پایگاه روسی، کارشناسان تردید دارند که ایران و گروه پنج به علاوه یک بتوانند به توافقی دست یابند که موجب لغو تحریم‌های اعمال شده در زمینه فروش نفت این کشور به آمریکا، انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود.

در نتیجه بهای نفت برنت با هشت دهم درصد افزایش به شصت وچهارو چهاردهم دلار رسیده است. بالاترین شاخص نفت برنت در ماه جاری دهم ژوئن ثبت شده که به شصت و شش وهفده صدم دلار رسیده بود. 

قیمت نفت دابلیو. تي. آي با پنج دهم درصد افزایش به شصت و یک و شش دهم دلار رسیده است. تحلیلگران معتقدند در ماه‌های آینده بهای طلای سیاه حول و حوش شصت دلار نوسان خواهد داشت. 

آن‌ها هم چنین انتظاردارند میزان مصرف نفت در آمریکا در سال جاری سیصد و هشتاد هزار بشکه افزایش داشته باشد و به نوزده میلیون و چهارصد و ده هزاربشکه برسد. 

لازم به یادآوری است که ذخایرنفت آمریکا طی هفته گذشته سه میلیون و دویست هزاربشکه کاهش داشته، هرچند کارشناسان کاهش دو میلیون و یکصد هزاربشکه ای را پیش بینی کرده بودند. 

گفتنی است در ماه ژوئن کشورهای عضو اوپک توافق کردند به منظور جلوگیری از کاهش بیشتر بهای نفت، سهمیه استخراج این محصول را افزایش ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار