بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا با کاهش همراه شد و این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد به تدریج نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این موضوع بر بازار نفت تأثیر گذار بوده است.

ثبات بهای نفت در بازارهای جهانی/ نفت آمریکا در کانال 60 دلاریبه گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئیه 10 سنت کاهش یافت و بشکه ای 60 دلار و 35 سنت معامله شد. بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت نیز با 11 سنت کاهش بشکه ای 64 دلار و 15 سنت داد و ستد شد.

دنیل آنگ تحلیل گر امور سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد:«بهای نفت بدون تغییر چندانی همچنان روند نزولی دارد.» او همچنین گفت:«گویی قرار نیست بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت از 60 دلار و بهای نفت برنت از 64 دلار فراتر رود و این روند طی هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بهای نفت روز پنجشنبه به سبب واکنش دلالان به تصمیم بانک مرکزی آمریکا درباره عدم تغییر نرخ بهره افزایش یافته بود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، تحلیل گران اعلام کردند:«سرمایه گذاران درباره افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی نگران هستند. علی النعیمی وزیر نفت عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد ریاض آماده افزایش تولید نفت در صورت افزایش تقاضا است.

سرمایه گذاران پیش‌تر درباره راهبرد اوپک برای حفظ سقف تولید ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار